8 sfaturi pentru a-ți crește șansele de angajare în 2014
1. Trimiterea de CV-uri prin intermediul site-urilor de recrutare sau platformelor online ale companiilor ar trebui să reprezinte cel mult 20% din efortul pe care îl faci pentru a obține jobul. A fi recomandat pentru un anumit job de către o cunoștință îți crește exponențial șansele de a ajunge la interviu și de a obține ulterior jobul. Dacă totuși alegi să depui CV-ul folosind metodele clasice, ar fi bine să aplici doar la joburile pentru care profilul tău corespunde perfect experienței și cerințelor listate în anunțul de recrutare.
2. Implementează un plan de căutare a jobului după principiul 20/20/60. Un „plan de vânătoare” al unui loc de muncă necesită un CV bazat pe performanță, să înțelegi modul în care recrutorii găsesc candidații și aplicarea prin intermediul „ușii din spate”, prin intermediul unor recomandări. Networkingul reprezintă cheia prin care poți ajunge mai ușor în fața recrutorului. Această activitate ar trebui să reprezinte 60% din efortul pe care îl depui pentru a obține jobul.
3. Concentrează-te pe ceea ce faci, nu pe bani. A obține o promovare sau o majorare salarială depinde în mare măsură de capacitatea ta de a-ți face foarte bine treaba.
4. Prezintă-ți punctele forte și punctele slabe prin intermediul unor scurte povestiri. Nimeni nu crede afirmații generale. Trebuie să validezi fiecare dintre punctele tale forte cu un exemplu specific despre modul în care acesta a fost folosit într-o situație reală la locul de muncă. În plus, trebuie să arăți cum ai transformat un punct slab într-un punct forte. Nu spune că nu ai puncte slabe! Aceasta înseamnă că te-ai oprit din dezvoltarea personală.
5. „Divide și cucerește” folosind întrebările universale. Cât mai devreme pe parcursul interviului față în față sau celui prin intermediul telefonului, trebuie să îi cereți recrutorului să vă descrie pe ce se pune accentul în jobul respectiv, care sunt principalele provocări și modul în care vor fi măsurate rezultatele noului angajat. Alegeți cel puțin două dintre aceste întrebări și folosiți tehnica de mai jos pentru a demonstra că sunteți candidatul ideal.
6. Exersează răspunsul universal la orice întrebare. Trebuie să poți să fii capabil să demonstrezi fiecare punct forte printr-un exemplu specific. Răspunsul tău ar trebui să dureze circa două minute și ar trebui să aibă următoarea formă: spune câteva cuvinte, fă o declarație de intenție, amplifică acea declarație, oferă câteva exemple, concluzionează.
7. Folosește-te de screening-ul telefonic pentru a minimaliza impactul unei prime impresii proaste la interviul față în față. Chiar dacă vei face o impresie bună în discuția telefonică, e bine să apelezi la întrebările universale (vezi punctul 6) cât mai devreme în cadrul acestei conversații. Folosindu-te de această tactică, la interviul față în față recurutorul va deveni mai interesat să afle mai multe informații despre experiențele tale anterioare, în loc să bifeze o listă cu aptitudini sau să își bazeze opinia pe prima impresie pe care tu ai lăsat-o.
8. Descoperă ce părere are recrutorul după discuția voastră înainte de terminarea interviului. Pentru a-ți da seama cum te-ai descurcat la interviu, întreabă-l pe recrutor care sunt următorii pași. Dacă nu îți oferă un răspuns clar, probabil nu ai trecut la următoarea etapa a procesului de recrutare. În acest caz, întreabă-l pe recrutor care este cea mai mare îngrijorare pe care acesta o are cu privire la calitățile și experiența ta. Apoi, întreabă cum aptitudinile, calitățile sau aspectul menționat este determinant pentru job. Pentru a depăși această îngrijorare, utilizează tehnica răspunsului de două minute de la punctul 7 și demonstrează că poți face față provocărilor jobului.
Mult succes în găsirea jobului dorit!