Angajarea oamenilor nepotriviți COSTĂ. Recrutează cu cap!
Studiul realizat de Brandon Hall Group scoate la iveală impactul devastator asupra performanței și a dezvoltării organizaționale pe care îl poate avea angajarea unui om nepotrivit. Așadar, ce opțiuni au companiile? Cum pot recrutorii să-și dea seama la timp cine sunt candidații pe care, dacă i-ar selecta, ar greși? Ce strategii ar trebui să ia în considerare?
Standardizarea procesului de recrutare
Pentru a elimina costurile unei angajări greșite, Brandon Hall Group recomandă organizațiilor să standardizeze procesul de recrutare și să le asigure managerilor de resurse umane și recrutorilor instrumentele necesare cu ajutorul cărora să pună întrebări și să evalueze candidații.
Citește și LinkedIn, cea mai bună metodă de recrutare în IT
60% dintre companiile care dau dovadă de bune practici în procesul de recrutare și de selecție a candidaților au reușit să aibă o strategie de recrutare optimizată, care se aliniază obiectivelor de business, în comparație cu 10% dintre organizații, care nu au o linie clară după care desfășoară recrutarea noilor angajați.
Consolidarea brandului de angajator
O altă sugestie a celor de la Brandon Hall Group este ca organizațiile să-și consolideze imaginea ca angajatori. O strategie de employer branding ar trebui să fie o prioritate pentru orice organizație care vrea să reducă costurile per angajare.
Citește și Recrutorii români explică: De ce sunt refuzați candidații peste 45 de ani
Companiile care investesc în brandul de angajator au de trei ori mai multe șanse să recruteze cei mai buni oameni. Când brandul de angajator poate reflecta cu acuratețe cultura organizațională, ele vor reuși să atragă mai ușor talentele de care au nevoie.
Accent pe experiența candidaților
De asemenea, organizațiile care aleg să investească în candidați cu experiență în spate își îmbunătățesc calitatea angajărilor cu 70%. În multe industrii, cum este cazul retailului și a serviciilor profesionale, candidații sunt și clienți. Prin urmare, angajatorii ar trebui să le ofere candidaților aceeași experiență pe care sunt capabili să le-o ofere clienților, pentru a se asigura că aceștia vor rămâne motivați, cu cât mai puțin interes de a-și schimba locul de muncă.
Evaluarea candidaților
Datele studiului realizat de Brandon Hall Group arată că doar 5% dintre companii își evaluează candidații din timpul etapei de căutare a CV-urilor. Angajarea unui candidat nepotrivit poate fi evitată cu succes dacă recrutorii aleg ca, pe întreaga durată a procesului de recrutare, să-i supună pe candidați mai multor teste.
Dacă organizațiile reușesc să identifice anumite probleme în ceea ce privește un candidat în primele etape ale recrutării, pot reduce costurile cu verificarea, evaluarea și intervievarea candidaților.
Cultura organizațională
Brandon Hall Group le mai recomandă celor implicați în procesul de recrutare să nu se uite doar la calitățile pe care ar trebui să le aibă un candidat în conformitate cu descrierea postului pentru care a aplicat. Dacă se rezumă doar la acele calități, nu vor afla dacă acel candidat împărtășește sau nu valorile organizației, dacă are potențial de lider sau dacă are un comportament și valori care îi pot limita avansarea.