Avantaje pentru începuturile carierei
În ceea ce privește compania Lidl, faptul că a fost desemnată pentru al doilea an la rând angajator de top se datorează în primul rând îmbunătățirii proiectelor și programelor pentru care obținuse anterior certificarea.
Lidl a generat schimbări în cadrul organizației pentru a continua transformarea culturii organizaționale, și pentru a fi siguri că răspund nevoilor noilor generații.
În 2016, echipa Lidl a lansat un amplu proiect de schimbare a principiilor de conducere, astfel încât să răspundă nevoilor noii generații. În al doilea rând, analizând pachetul salarial la nivelul pieţei, compania a decis să continue creşterea salariilor angajaţilor şi să le ofere beneficii suplimentare. În al treilea rând, ca în fiecare an, a dezvoltat programe și proiecte noi pentru angajați.
Avantaje pentru începuturile carierei
Cel mai mare avantaj pentru un tânăr care își începe cariera în cadrul Lidl este faptul că poate ajunge foarte departe pe plan profesional, indiferent de domeniul sau departamentul în care se află. „Avem foarte multe exemple de oameni care au început în echipa magazinelor Lidl având job de vânzător și acum au funcții de conducere, fiind Directori Naționali și coordonând echipe de sute de oameni”, spun reprezentanții Lidl.
“Un angajator de top este o companie care își respectă angajații, care recrutează oameni potriviți culturii organizaționale și care le oferă oportunități pentru a face un pas înainte în cariera lor atunci când sunt pregătiți și își doresc. Un angajator de top este o companie care își recompensează angajații pentru activitatea lor zilnică, nu doar atunci când își depășesc limitele sau trec la următorul nivel, ci constant pentru activitatea de zi cu zi, printr-un pachet salarial cât mai bun.
Un angajator de top este o companie care nu pune doar pe tapet valorile, ci le pune și în practică. Un angajator de top este o companie în care nu doar HR-ul, ci fiecare nivel de management, inclusiv CEO-ul, lucrează pentru a dezvolta și a pune în practică programe dedicate oamenilor, dezvoltării sau motivării lor”, adaugă reprezentanții Lidl.
În fapt, un tânăr care se angajează la Lidl are foarte multe opțiuni, deoarece compania are o varietate mare de joburi: vânzări, logistică, marketing, financiar, construcții, imobiliare, juridic, achiziții etc.
Un tânăr care își începe cariera la Lidl învață despre industria de retail, indiferent dacă se angajează în vânzări sau în altă parte. Toți angajații fac școlarizare în magazin, fie câteva zile sau săptămâni, fie câteva luni. „Pentru noi este esențial să învețe core business-ul nostru, adică să cunoască activitatea magazinelor, produsele noastre, procesele de vânzări, pentru că magazinele noastre sunt inima companiei”, mai spun reprezentanții Lidl.
Astfel, noul angajat are obligatoriu o perioadă de induction, care include perioada petrecută în magazin, precum și în alte departamente. În acest timp, angajatul se familiarizează cu activitatea companiei, nu numai cu departamentul în care va lucra, deoarece ulterior va interacționa și cu alți colegi din alte echipe.
Mai exact, integrarea în companie se desfășoară printr-un program de onboarding, care cuprinde perioada petrecută în magazin, plus alte departamente cheie. În magazine există un trainer dedicat procesului de învățare prin care trec noii angajați, atât cei care vor face parte din echipa de vânzări, cât și colegii lor care vin din alte departamente. Ei află lucrurile cheie despre companie, procesele din magazin etc.
Mai mult, Lidl a introdus recent o platformă de learning online, pe care angajații din magazin o folosesc atunci când se angajează, pentru a aprofunda cunoștințele cumulate despre Lidl și procesele de vânzări.
Ce oferă un angajator de top
Posibilitățile de dezvoltare profesională oferite angajaților sunt multiple. Aceștia pot evolua în cadrul aceluiași departament sau pot să se mute în alte departamente. Membrii echipei beneficiază de școlarizare, iar cei care au o funcție de coordonare beneficiază de programe dedicate de leadership.
Pentru angajații interesați de o schimbare, există un program de job rotation, atât în cadrul companiei în România, cât și la nivel internațional. Unii angajați din România au plecat în țări precum: Germania, SUA, Croația, Portugalia, Spania, Franța etc.
În ceea ce privește politica de compensații și beneficii pentru un nou angajat, există transparență față de angajați, și, ca mecanism, diversele nivele de senioritate sunt tratate similar. Salariul este în trei trepte, astfel că în mod sigur salariul crește odată cu urcarea ierarhică. De asemenea, sunt oferite bonuri de masă, tichete cadou de Paște și de Crăciun, asigurare privată de sănătate, cadouri pentru copiii angajaților.
În plus, sunt îmbunătățite constant condițiile de muncă, atât pentru colegii care lucrează în magazine, cât și pentru cei din depozite sau din sediul central. Permanent sunt modernizate magazinele și centrele logistice, atât pentru a îmbunătăți suprafața de vânzare, cât și pentru a îmbunătăți condițiile oferite angajaților. În ceea ce privește sediul central, compania are o clădire verde, care răspunde nevoilor angajaților, oferindu-le facilități precum: spații de relaxare pe fiecare etaj, cafenea, sală de fitness și terasă proprii, restaurant etc.
În concluzie, a fi angajator de top este un efort constant, nu un proiect punctual, și presupune investiții în toate ariile ce țin de angajați de la compensații și beneficii, la asigurarea unui mediul de lucru plăcut, la oportunitățile de cariera, relația cu managerul și colegii de muncă și suportul pe care îl primește fiecare angajat din partea celorlalți.
Articol preluat din numărul 247/mai 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.