Cum îţi păstrezi angajaţii în companie mai mult timp
În cadrul firmei FiNEXPERT, 40% dintre angajați sunt în companie de mai mult de 10 ani, iar perioada medie pe care un angajat o petrece în echipa FiNEXPERT este de patru ani. Cum reușește un business cu o echipă mare, formată din 120 de profesioniști, cu sedii în mai multe orașe din țară, respectiv București, Cluj, și Timișoara să aibă astfel de rezultate?
Totul pornește de la procesul de recrutare, care are, desigur, provocările specifice industriei. „Provocări există întotdeauna, însă noi încercăm mereu să adaptăm procesul de recrutare în funcție de nevoile companiei și de piață”, spune Bianca Luca, HR Specialist FiNEXPERT. Dacă înainte lucrau cu agenții de recrutare care se ocupau de găsirea celor mai potriviți candidați, în prezent acest lucru nu mai este suficient, deoarece există un deficit destul de mare de personal specializat în acest domeniu. Astfel, procesul de recrutare a devenit mai complex prin adăugarea componentei de comunicare a brandului de angajator.
Acum, compania folosește un mix de metode pentru a recruta, după cum explică Bianca Luca. Mai exact, au o secțiune de Cariere pe site-ul companiei, sunt prezenți pe majoritatea site-urilor de specialitate, comunică pe rețelele de socializare, organizează Ziua Porților Deschise sau participă la evenimente de carieră. „Bineînțeles, în urma acestor acțiuni suntem foarte atenți la experiența candidatului în procesul de recrutare și la feedbackul primit”, adaugă Bianca Luca.
De cele mai multe ori, oamenii pe care îi recrutează au o formare economică/financiară, deoarece serviciile de contabilitate, taxe, salarizare, audit și business consulting presupun existența unor noțiuni de specialitate și o responsabilitate foarte mare. Totuși, pentru a fi un consultant excelent, competențele tehnice trebuie completate de un set divers de abilități interumane, iar aici pot fi menționate comunicarea, adaptabilitatea rapidă la schimbări, perseverența.
Integrarea
După găsirea candidaților potriviți și angajarea acestora în cadrul companiei, noii angajați beneficiază de programul de integrare „Bun-venit în FiNEXPERT”. Acest program este structurat în trei etape și are scopul de a facilita acomodarea noilor colegi cu procedurile, activitatea, echipa și cultura FiNEXPERT. Înainte de angajare se realizează formalitățile care țin de documentele legale și de aspectele logistice: spațiu de lucru, echipamente, adresă de e-mail etc. În prima săptămână petrecută în cadrul companiei, noii angajați primesc kitul de integrare 1st Day@FiNEXPERT, care cuprinde o scrisoare de bun-venit, consumabile personalizate, proceduri de bază, organigrama, informații despre colegi. Apoi aceștia sunt prezentaţi colectivului, își cunosc mentorul care îi va ghida în perioada de început, vizitează fiecare departament, participă la o întâlnire one-to-one cu fondatoarea companiei, Manuela Furdui, și la traininguri care le dezvoltă cunoștințele necesare unei bune desfășurări a activității.
De asemenea, există un feedback ongoing. Pe tot parcursul perioadei de integrare, noului angajat îi este încurajat feedbackul continuu, însă accentul este pus pe două întâlniri între noii angajați şi manageri, la două săptămâni după angajare și la împlinirea a trei luni în companie.
Dezvoltarea
După ce trec de această perioadă de introducere și începere a activității,
strategia se concentrează pe dezvoltarea angajaților, care înseamnă acces la cursuri de dezvoltare profesională interne și externe pentru fiecare dintre ei. Totodată, sunt susținuți financiar toți angajații care fac parte din asociații profesionale sau își doresc certificări de tipul Association of Chartered Certified Accountants sau Chartered Institute of Management Accountants.
„Începând cu anul 2016, am implementat și un proces de feedback 360 de grade, cu scopul de a avea o imagine de ansamblu asupra competențelor-cheie ale angajaților noștri, de a identifica talentele din organizație și de a le dezvolta”, spune Bianca Luca.
Fidelizarea
În plus, angajații FiNEXPERT beneficiază de: decontarea transportului; tichete de masă acordate pe suport digital; tichete cadou oferite cu ocazii diverse; acces la servicii medicale pentru ei și pentru copiii lor minori; decontarea taxelor aferente obținerii de certificări profesionale; work from home și fructe la birou.
„Există politici de fidelizare care țin de acordarea unui număr mai mare de beneficii odată cu trecerea anilor (zile de concediu suplimentare, work from home, compensații financiare etc.), însă considerăm că metoda cea mai bună de fidelizare a angajaților este să fii alături de ei atunci când au cu adevărat nevoie. Să îi sprijini să se dezvolte profesional, dar să le și înțelegi nevoile personale”, completează Bianca Luca. De altfel, FiNEXPERT a avut întotdeauna o abordare umană, personală, bazată pe încredere și flexibilitate, atât în relație cu angajații cât și în relație cu clienții, iar aceasta s-a dovedit a fi politica de fidelizare cu cele mai frumoase rezultate.
“Există politici de fidelizare care țin de acordarea unui număr mai mare de beneficii odată cu trecerea anilor (zile de concediu suplimentare, work from home, compensații financiare etc.), însă considerăm că metoda cea mai bună de fidelizare a angajaților este să fii alături de ei atunci când au cu adevărat nevoie. Să îi sprijini să se dezvolte profesional, dar să le și înțelegi nevoile personale” – Bianca Luca, HR Specialist FiNEXPERT
Articol preluat din numărul 238/iunie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici