De ce networkingul poate conta mai mult decât CV-ul. Ce spun angajații | STUDIU

Pentru majoritatea profesioniștilor, relațiile contează mai mult decât realizările de pe hârtie. 70% dintre angajați consideră că rețeaua de contacte este mai importantă decât CV-ul atunci când vine vorba de obținerea unui job, potrivit unui nou raport realizat de Resume Now.
Cu toate acestea, când vine momentul să trimită un mesaj de networking, majoritatea se opresc din cauza temerilor și nesiguranței.
Influența rețelelor personale
În ciuda tehnologiilor care fac mai ușoară conectarea între profesioniști, doar 11% dintre cei chestionați spun că nu simt nicio ezitare când vine vorba de networking. Restul, aproape 9 din 10, recunosc că au rețineri, de la teama că pot părea insistenți până la lipsa încrederii că ar merita timpul cuiva.
Peste 40% dintre angajați nu au trimis niciodată un mesaj de tip „cold outreach”, iar alți 22% spun că s-au gândit să o facă, dar nu au avut curaj. Deși CV-ul rămâne un element important, accesul la oportunități este de multe ori dictat de cine îți poate face o introducere.
Când inteligența artificială intră în joc
Un procent tot mai mare de angajați încearcă să-și depășească reticențele folosind un aliat neașteptat: AI-ul. Unul din trei angajați a folosit un instrument precum ChatGPT sau Grammarly pentru redactarea mesajelor de networking. Însă aproape jumătate dintre profesioniști ar fi mai puțin impresionați dacă ar afla că mesajul primit a fost scris de un AI.
În plus, networkingul față în față domină în continuare preferințele: 54% preferă evenimentele offline, iar 44% apelează la recomandări directe. Mesajele trimise pe email sau rețele sociale sunt mai puțin apreciate, iar evenimentele virtuale atrag doar 14% dintre profesioniști.
De ce unii ezită mai mult decât alții
Pe lângă teama de refuz, mulți angajați simt că nu pornesc din aceeași poziție. Potrivit studiului, 82% consideră că absolvirea unei universități prestigioase oferă un avantaj major în crearea unei rețele.
Peste 60% cred că networkingul poate duce la promovări sau angajări injuste. În plus, 50% spun că au evitat să facă networking pentru că s-au temut că vor fi judecați în funcție de vârstă, experiență, rasă sau nivel educațional.
CITEȘTE ȘI: 1 din 10 angajați care suferă de burnout ajunge în spital. Ce spun psihologii
Foto: ID 21916583 © Cbomers | Dreamstime.com