Echipa, punct cheie în businessul unui angajator de top
Acest set de reguli este respectat la nivelul SG EBS încă de la angajare. Astfel, la intrarea în companie, noii angajați îi întâlnesc pe reprezentanții departamentelor transversale pentru a înțelege structura organizației și primesc informații utile despre politicile de resurse umane, valorile companiei, politicile de IT, se familiarizează cu cerințele de conformitate specifice domeniului. Mai exact, prima lună este dedicată înțelegerii cerințelor specifice de proces, înțelegerii nevoilor clienților și, bineînțeles, cunoașterii echipei.
După perioada de integrare, în funcție de momentul de dezvoltare în carieră, fiecare angajat poate accesa programe de dezvoltare corespunzătoare pentru a-și îmbunătăți performanța sau se poate pregăti în colaborare cu managerul lui pentru roluri viitoare. Toți angajații companiei sunt parte din procesul anual de evaluare a performanței, fiind considerați atât în planul de succesiune, cât și în planul de mobilitate internă.
"Parte din cultura noastră organizațională este simetria de atenție: excelența în servicii, îmbunătățirea continuă, dezvoltarea și consolidarea relațiilor între echipe. Suntem preocupați în fiecare zi să facem din SG EBS un loc de muncă cu adevărat dorit", spune Alexandra Olteanu, COO SG EBS.
Programe de dezvoltare
În ceea ce privește programele de dezvoltare, Ioana Crișan, L&D manager SG EBS, spune că mai mult de jumătate din angajații companiei au participat anul trecut la cursuri de limbi străine, ACCA sau la alte cursuri specifice, sau sunt parte a programului Management Academy.
Programul de management este construit pe patru niveluri – plecând de la cei care nu sunt încă manageri –, dar au un bun potențial și sunt recunoscuți pentru performanțele pe care le-au dovedit, până la managerii de top. „Fiecare nivel aduce instrumente importante de management, de la recrutare și evaluare până la delegare, abilități de coaching managerial, feedback și decision making”, explică Ioana Crișan.
Pe lângă workshopurile de bază pentru fiecare nivel, sunt prevăzute, de asemenea, sesiuni dedicate de coaching, co-development și business understanding.
"Programele noastre de învățare și dezvoltare cuprind atât cursuri de limbi străine, ACCA, project management, îmbunătățire continuă, dar și programe din zona comportamentală: comunicare, change management, leadership", adaugă Ioana Crișan, L&D manager SG EBS
Un alt program cu impact este formarea unui pool de coachi ce pot susține nevoile interne de dezvoltare a angajaților. În program au intrat deja peste 30 de angajați. Programul constă atât în workshopuri dedicate acumulării noțiunilor despre coaching, cât și în sesiuni demonstrative, sesiuni de învățare: coach–coachee–observator, sesiuni de peer coaching. Programul durează șase luni, după care angajații care au demonstrat însușirea noțiunilor și și-au dezvoltat corect abilitățile pot performa în calitate de coachi acreditați intern.
Toți angajații SG EBS au acces, încă din prima zi de lucru, la majoritatea beneficiilor oferite de companie, și anume:
– abonament la servicii medicale;
– asigurare de viață, sănătate și accidente;
– bonus de performanță anual (conform evaluării și perioadei lucrate);
– prime pentru sărbătorile importante ale anului;
– condiții preferențiale la folosirea oricărui serviciu sau produs bancar oferit de BRD;
– prime sociale ce marchează diferite evenimente din viața personală;
– training atât în România, cât și în diferite țări din Europa;
– tichete de masă;
– primă de transport;
– reduceri la diferiți comercianți.
„Pe lângă cele enumerate mai sus, compania răsplătește și vechimea, prin oferirea următoarelor beneficii: aderarea la un plan de pensii private facultative, durata concediului de odihnă”, explică Iulian Sima, C&B specialist SG EBS.
Mai mult, pentru a contribui la menținerea echilibrului dintre viața privată și cea profesională, angajații au acces la cărți pentru dezvoltarea personală, dar și pentru relaxare și timp liber prin Bookster. Există o zi a fructelor la birou, pentru a încuraja o alimentație sănătoasă, și sunt oferite sesiuni de masaj «on chair» la birou. Fiecare etaj este prevăzut cu o zonă de networking și relaxare. „De asemenea, din acest an am început implementarea programului «work from home» care permite angajaților eligibili să își desfășoare activitatea de serviciu de acasă o zi pe săptămână”, mai spune Iulian Sima. În 2016, într-o primă etapă, aproximativ 140 de angajați vor intra în acest program.
Ce este Societe Generale este un grup financiar global cu 150 de ani de activitate. Are mai mult de 148.000 de angajați, sedii în 76 de țări și deservește 32 de milioane de clienți în întreaga lume în activități zilnice.
Société Générale European Business Services (SG EBS) este unul dintre centrele de servicii regionale ale Grupului Société Générale, situat în București, care oferă servicii profesionale de înaltă calitate, precum finanțe/contabilitate, achiziții, resurse umane și IT, în diferite limbi străine și pentru diverse domenii de activitate ale entităților Grupului din întreaga lume. Centrul are peste 750 de angajați, a înregistrat o creștere medie de aproximativ 300 angajați/an și va continua acest trend de creștere.
Acest material a fost publicat în numărul 228 al Revistei CARIERE, din iunie 2016