Îți pleacă cei mai buni angajați și nu știi de ce? Iată motivul
De aceea, păstrarea angajaților de top devine o condiție absolută pentru orice afacere care se respectă. Să știi cum și când să-ți răsplătești angajații, ce trebuie să le zici ca să le oferi un spațiu de lucru care să-i stimuleze sunt skill-uri mininale pe care orice lider, antreprenor, manager, șef trebuie să le aibă. Și dacă ești nou într-o poziție de conducere, mai jos ai câteva sfaturi simple de la Natalie Tarpinian, vicepreședinte la Site Point Media.
Nu te lupta cu Opoziția
Nemulțumirile din rândul angajaților sunt mereu un lucru destul de sensibil cu care trebuie să te confrunți în calitate de lider, dar în același timp trebuie să-ți amintești că cel puțin angajații nemulțumiți măcar sunt încă interesați de ce se întâmplă la job. Dacă nu le-ar păsa deloc, situația ar fi și mai neagră. Pe de altă parte, vociferarea nemulțumirilor poate conduce la o dezangajare din partea angajaților. Cel mai bine este să reziști tentației de a pune etichete pe felul în care se manifestă angajații din subordine.
De cele mai multe ori, nemulțumirea lor este un semnal de alarmă și un mod indirect de a-ți spune că trebuie să începi un dialog. Să-i ignori înseamnă să le respingi unele cereri chiar legitime. Să speri că lucrurile vor reveni pe făgașul normal fără să faci nimic înseamnă să nu-i respecți. În ambele cazuri, pasivitatea poate dauna grav locului de muncă. Mai bine ar fi să îi inviți pe angajații nemulțumiți să își spună păsurile și dacă-i asculți cu atenție sunt toate șansele ca o situație explozivă să fie dezamorsată ușor. Mai mult, ai putea să le ceri să se implice prin găsirea unor soluții concrete astfel încât situațiile neplăcute să nu se mai repete. E un semn de încredere și ei îl vor aprecia.
Cunoaște-ți echipa
Nimeni nu așteaptă o loialitate profesională pe toata durata vieții. În ziua de azi mulți dintre noi suntem preocupați de cariera și fiecare loc de muncă devine o etapă de parcurs dintr-un plan mai larg. Altfel stau lucrurile dacă angjatorul sau șeful nostru direct ne dă oportunitatea să ne dezvoltăm cu adevărat la locul de muncă. Dacă avem ocazia să ne folosim toată expertiza, dacă suntem corect folosiți, dacă ne sunt puse în valoare atuurile șansele cresc ca noi să rămânem ferm pe poziții la job. E vital ca șefii noștri direcți să comunice constant. Dacă dinspre eșalonul superior observăm o legătură, o afinitate care se creează și noi vom fi mai tentați să rămânem.
Lasă frâiele din mână
O consecință imediată a comunicării dintre șef și subordonați este crearea unei atmosfere de lucru plăcute, în care reciprocitatea și corectitudinea sunt niște lucruri firești. Un sentiment de camaraderie între membrii echipei vine însă și cu un preț pe care nu toți managerii sunt dispuși să-l plătească: abandonarea controlului strict. Asta cere încredere și nu toți cei din conducere își asumă acest risc.
De fiecare dată când businessul trece printr-o perioadă mai grea, managementul e tenant să întârească controlul, să țină lucrurile mai ferm. Însă pentru muți angajați acest fapt se traduce prin neîncredere. E bine ca lucrurile să fie în ordine, dar ideal este ca în interiorul echipei angajații să aibă parte de încrederea șefului, iar acesta să îi țină mereu angajați printr-un dialog constant. Mai mult decât un bun șef, este un bun lider. Iar un lider știe nu doar să dea ordine ci și să ceară sfatul celor din subordine.
Mai mult decât un șef, un lider inspiră și răsplătește încrederea cu încredere.