Un bun manager deține mai presus de orice arta echilibrului
Ca lider, ar trebui să fie în măsură să găsească cu succes un echilibru între o serie de reguli care par la prima vedere a fi contradictorii, dacă au de gând să își atingă obiectivele. De exemplu, trebuie să fie vizionar și orientat către viitor și, în același timp, să obțină și să livreze rezultate excepționale și consistente zi de zi.
O altă contradicție: trebuie să fie încurajator și să inspire echipele, oferind în același timp și măsuri care pot fi percepute ca fiind mai dure, atunci când este necesar. Ca lider, trebuie să fie pregătit, în orice moment, dar trebuie să își facă timp și pentru introspecție, pentru a evalua modul în care merg lucrurile și pentru a privi în viitor. Liderul știe că este la conducerea unei afaceri care trebuie să aibă rezultate concrete, dar și a unei echipe formate din oameni care sunt motivați de lucruri foarte diferite, au nevoie de niveluri diferite de sprijin și răspund la diferite tactici de leadership.
Una dintre cele mai bune metode de a învăța să devii un bun manager de-a lungul carierei este să-i urmărești pe liderii pe care îi respecți și care sunt respectați, să interacționezi cu colegii lor, cu echipele lor. Polaritatea unui lider vine de la responsabilitatea de a dezvolta echipele în timp ce are, de asemenea, responsabilitatea de a împărtăși propria gândire prin brainstorming cu colegii, echipa, angajații, dar și aducerea de informații din exterior în interior, fie că este vorba despre învățare de la consumatori, clienți sau chiar colegi din afara companiei. Nu în ultimul rând, un manager are nevoie, pentru a motiva echipele să aspire la excelență, de stabilirea unui ton optimist în tot ceea ce face.
În același timp, are nevoie de un grad sănătos de îndoială și scepticism, pentru a se asigura că mizează pe planurile adecvate pentru a obține rezultate.
Întrebarea este cum devii ca manager, un maestru al echilibrului? Fiecare lider trebuie să decidă ceea ce funcționează cel mai bine pentru el, dar, de-a lungul carierei își va găsi tehnici și își va dezvolta stilul propriu pentru a găsi acel echilibru căutat. Nu în ultimul rând, îi este recomandat să examineze în mod constant care este cea mai bună utilizare a timpului său și unde poate adăuga cea mai mare valoare. Acest lucru necesită o evaluare atentă a forței proprii și a fiecărui om din echipă, pentru a determina unde pot fi cel mai bine eficientizate lucrurile. Trebuie să se întrebe: în acest moment și având în vedere opțiunile respective, unde poate să-și dedice cel mai bine timpul?
Cu un număr limitat de ore de lucru într-o zi, trebuie să aibă încredere în echipa pe care și-a construit-o și să știe când să intervină și când să facă un pas înapoi.