Antreprenorii români, susţinuţi de Fundaţia Post-Privatizare
Fundaţia pregătește, pentru 2015, două noi programe de educație antreprenorială, care își propun să îi ajute pe cei care vor să pornească afaceri în perioada critică de debut.
Proiectele „Antreprenor 2.0” și „Promovarea antreprenoriatului în domeniul industriilor creative” s-au concentrat pe furnizarea educației antreprenoriale în colaborare cu partenerii de proiect.
Lipsa practicilor de business este una dintre problemele semnificative cu care se confruntă antreprenorii români. De aceea, trainingurile și sesiunile de mentorat au fost bine primite în rândul participanților și au contribuit semnificativ la îndeplinirea obiectivelor propuse.
Citeşte şi: Interviurile de o întrebare: Plăcerea CEO-ului, coşmarul candidatului
„Din experiența mea de antreprenor și mai ales în urma acestor două proiecte, mi-am dat seama că una dintre problemele cele mai mari cu care se confruntă antreprenorii și potențialii antreprenori este că nu au cunoștințele necesare și resursele financiare pentru a porni la drum. Împreună cu partenerii noștri locali și regionali am reușit să susținem segmentul start-up din România, în special industriile culturale și creative, prin informație, mentorat și finanțare”, afirmă PéterBarta, CEO Fundația Post-Privatizare.
Interesați de antreprenoriat
Industriile culturale și creative au avut cel mai bun randament și cea mai bună rată de supraviețuire în timpul crizei economice, conform statisticilor. Proiectul ”Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative”, demarat în 2011, și-a propus să ia pulsul acestei piețe noi și neomogene.
Aproximativ 11.000 de creativi, dintre care peste 6.000 de femei, au participat la activitățile proiectului: Forumul Național al Industriilor Culturale și Creative, training de antreprenoriat în industrii creative, seminarii regionale de informare și competiția de proiecte de afaceri StartUP Creativ.
Au fost organizate 30 de cursuri de formare finalizate cu certificare ANC, 8 seminarii regionale de informare în urma cărora cele mai bune 44 de startup-uri din țară au primit finanțare în valoare totală de peste 500.000 de lei.