Cum să alegi candidatul potrivit atunci când vrei să angajezi pe cineva
Poti aplica acest principiu cand recrutezi noi membri ai echipei, folosindu-te de acesti patru pasi ca sa poti angaja oamenii potriviti culturii tale organizationale. Incepe prin a-ti face potentialii angajati sa inteleaga ceea ce promoveaza organizatia ta. Cei care se aliniaza valorilor si viziunii tale vor fi atrasi involuntar si vor vrea sa afle mai multe despre companie. Cei care simt sau gandesc diferit nu vor fi atrasi si se vor autoexclude de pe lista candidatilor. In ambele cazuri, experienta e una pozitiva si utila pentru tine.
1. Impartasiti-le cat mai clar potentialilor candidati viziunea voastra
Explica-le intr-un mod cat mai atractiv viziunea serviciilor pe care le oferi astfel incat sa-i faci sa fie cat mai dedicati. Posteaza un mesaj despre cultura companiei pe site-ul tau, in anuntul de angajare si in toate celelalte publicatii aferente firmei. Accentueaza importanta viziunii tale si cand le ceri referinte si recomandari angajatilor pe care-i ai deja.
Atunci cand canditatii aplica, cere-le sa exprime in propriile cuvinte ce inseamna viziunea companiei tale pentru ei. Poti verifica, in acest fel, daca ei se aliniaza la aceasta viziune, intreband ceea ce trebuie si ascultand cu atentie raspunsurile primite.
Spre exemplu, daca viziunea ta presupune sa adaugi valoare in munca depusa, poti intreba: “Cum ii oferi un serviciu de calitate unui client nou?” Daca un candidat iti va raspunde: “Ii ofer exact ceea ce vrea si o fac foarte rapid”, va fi cu totul diferit de un raspuns de tipul “Ii ofer ceea ce vrea, dar ii si recomand alte optiuni care i-ar putea fi mai utile decat ceea ce a cerut”.
2. Implica liderii organizationali
Pe masura ce cultura organizationala din firma ta se dezvolta mai mult, o parte din membri echipei tale vor deveni lideri organizationali. Acesti indivizi sunt asemenea unor diapazoane: vibreaza puternic si ajuta ca toate departamentele din organizatie sa functioneze ca intr-o veritabila simfonie. Intr-o situatie de posibila recrutare, aceste „diapazoane” pot sa spuna cu usurinta cine va rezona cu cultura ta organizatioanla si ar trebui angajat si cine nu. De aceea, Google pune fata in fata, chiar in campusurile sale, potentialii candidati cu cei deja angajati. Consumatorii fideli unui brand vor deveni la randul lor ambasadori ai respectivului brand si, implicit, ai culturii sale organizationale.
3. Cereti-le candidatilor vostri sa va cunoasca detaliat serviciile
Pentru o perspectiva cat mai reala in mentalitatea aplicantilor vostri, cereti-le sa experimenteze serviciile voastre, sa evalueaze serviciile competitorilor vostri si apoi sa faca sugestii pentru a va imbunatatii calitatea serviciilor curente. Daca acestia nu vad nimic ce ar putea fi imbunatatit, s-ar putea sa fiti multumit cu performantele lor pentru o anumita perioada de timp. Dar daca acesti candidati vin cu idei constructive sau sugestii pentru o noua practica mai buna, veti avea succes pe o perioada mai lunga de timp, daca acea persoana se va alatura echipei voastre.
4. Implicati-va toata echipa in recrutare
Oamenii vostri stiu deja si inteleg cultura serviciilor voastre. Cereti-le sa faca recomandari despre oameni pe care ii cunosc sau alaturi de care au lucrat in trecut si care ar fi un plus de valoare pentru echipa voastra. Din acest motiv Starbucks pastreaza foarte multi angajati de succes – pentru ca cei actuali se implica foarte mult in recrutarea locala si procesul de selectare. Cei mai buni clienti ai vostri deja stiu si apreciaza serviciile voastre. Din acest motiv le puteti cere recomandari pentru noi angajari.
Ron Kaufman este unul dintre cei mai cautati educatori si consultanti de customer service din lume, asumandu-si misiunea de a transforma calitatea serviciilor livrate de organizatiile cu care lucreaza. Este consultantul care a schimbat statul Singapore.
Clientii lui Ron sunt agentii guvernamentale si companii multinationale, printre care guvernul Singapore, Singapore Airlines, Xerox, Nokia Siemens Networks, Marina Bay Sands sau Wipro.
Ron Kaufman vine pe 12 noiembrie la Bucuresti in cadrul unui eveniment la Hotelul JW Marriott , Sala Grand Ballroom. Pentru mai multe detalii, accesaţi www.ronkaufman.ro