10 metode de motivare a angajaților care chiar dau rezultate
Iată câteva idei care, puse în aplicare în diverse echipe cu care am lucrat, au dat rezultate de-a lungul timpului:
1. Feedback legat de rezultate și performanță.
Oamenii din echipa voastră chiar au nevoie de feedback! Oferiți-l în mod curent și faceți-o în mod specific. Spuneți foarte clar ce îmbunătățiri mai pot fi aduse, revedeți împreună standardele și faceți un plan de bătaie. Toate acestea îi vor da angajatului puterea să continue, se va simți mai implicat și îl va face, în timp, un și mai bun profesionist.
2. Acceptarea tuturor.
Dați-le tuturor șansa de a fi auziți în meeting-uri, includeți-i în toate canalele de comunicare din cadrul echipei din care fac parte, atunci când este necesar, ascultați-le nevoile și încurajați contribuția fiecăruia.
3. Tratarea echitabilă a membrilor echipei.
Dați-le tuturor posibilitatea să se dezvolte, să crească și să contribuie la bunul mers al echipei și al companiei; să se implice în mod direct în proiecte de interes major și să aibă curaj să vină cu idei. Nu există angajați „mai puțin importanți”, ci manageri care nu știu să descopere talente.
4. Consultanță în carieră.
Fiecare dintre angajați are nevoie de o astfel de cale; trebuie să știe către ce se îndreaptă, ce șanse are, ce oportunități se pot ivi. Există o multitudine de posibilități de a avansa în carieră, nu ezitați să vă sfătuiți periodic cu persoanele abilitate din cadrul departamentului de resurse umane, pentru că un angajat fără perspective este un angajat neperformant, care se va transforma cât de curând într-un angajat cu CV-ul depus prin alte părți, de cele mai multe ori la concurență.
5. Identificarea potențialului.
Fiecare persoană are un potențial minunat, care abia așteaptă să iasă la iveală. Cautați-l, săpați adânc pentru el. Am asistat la un moment dat, în cadrul unor exerciții de inovație, la feedback-ul plin de stupoare al unui Country Manager în legatură cu ideile excelente venite de la „un simplu contabil”, în timp ce oamenii lui de vânzări, printre care și „mâna lui dreaptă”, veniseră cu idei simple sau nu se implicaseră. Tot repeta: „Dumnezeule, nu mi-aș fi închipuit!”,referindu-se atât la posibilitățile inimaginabile pe care nu le expoatase niciodată, dar și la slaba implicare a celor în care el investise mult, mult credit.
6. Încurajarea asertivității.
Nu toți știu să comunice asertiv, mai ales în fața managerului lor. Încurajați-vă echipa să comunice onest, corect și să aibă curajul să își exprime sentimente, emoții și chiar să spună „NU”în situațiile în care se cere. Asertivitatea este extrem de sănătoasă în comunicare, oferiți-le suport celorlalți să o înțeleagă, să o însușească și să o aplice.
7. Dezvoltare accelerată.
Există persoane care vor să se dezvolte, care vor să învețe, care vor să se implice. Încurajați-i să folosească shadowing-ul, mentoring-ul și coaching-ul pentru a-și atinge obiectivele. Formal sau informal, orice membru al echipei ar trebui să fie implicat în cel puțin un astfel de program de dezvoltare. Și nu numai…
8. Oferirea de oportunități de mentoring.
Nu veți putea fi mentor pentru fiecare membru al echipei voastre. Oferiți șansa, fără supărare, că fiecare să-și gasească un mentor pe măsură în interiorul companiei, din România sau chiar din afară. Obiectivul final este acela de a le oferi suport celor din echipa voastră să crească, spre binele fiecaruia în parte, dar și al echipei.
9. Încurajarea networking-ului.
Promovați întâlnirile din cadrul companiei, breakfast meeting-urile, Knowledge Café-urile și alte întruniri de același gen. În fiecare dintre ele, datorită împărtășirii de „best practices”, de idei etc. fiecare va avea de câștigat și, mai mult decât atât, se vor întări relații de comunicare și suport între membrii din echipe diferite ale companiei.
10. Încurajarea participării.
Există multe proiecte în cadrul companiilor la care mulți nu au oportunitatea sau curajul să participe. Puneți-vă timp în agendă și explicați-le membrilor echipei voastre câtevadetalii despre proiecte, ce ar însemna implicarea lor, ce beneficii le-ar aduce, atât lor, cât și echipei și companiei, și încurajați-i să se înscrie în proiecte în care își pot aduce contribuția.
După cum știți, principala cauză pentru care angajații părăsesc companiile este neconcordanța între valorile lor și valorile managerilor care îi conduc.
Nu v-ar plăcea să fiți printre puținii manageri care nu produc astfel de schimbări în viața membrilor echipei? Iar dacă totuși, ar pleca, nu v-ați dori să fiți pe buzele tuturor ca „cel mai bun manager ever”pe care l-au avut?
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different