20% dintre companii gestionează manual relațiile cu clienții
Acestea sunt concluziile unui studiu recent realizat de compania Synergizer, în rândul companiilor romaneşti mici și mijlocii, cu trei până la 500 de angajați. Conform rezultatelor studiului, colectarea şi gestionarea datelor despre clienţii potenţiali (prospecți) şi clienţi se face încă manual în peste 20% dintre companii, în timp ce, 36,75% o fac folosind fişiere de tip Excel.
Virtualizarea înseamnă instalarea rapidă de sisteme, fără probleme de achiziționare sau întârzieri de hardware; soluția perfectă pentru proiecte experimentale, inovative. Aceste sisteme ajută departamentele de resurse umane, finanțe, achiziții, management de proiecte, management de produs, departamente care necesită flux de lucru, procese de aprobare și management de documente. Acestea trebuie să evolueze în pas cu dezvoltarea organizației. Acest proces are ca rezultat o cerere tot mai mare de putere de calcul – pe măsură ce compania automatizează tot mai multe procese, spațiu pentru stocarea tuturor datelor, o soluție sigură și solidă de backup, pentru a menține continuitatea informației pe termen lung și îmbunătățiri în experiența utilizatorilor interni.
Care sunt beneficiile unui astfel de sistem?
- timp îmbunătățit de livrare a noilor software-uri lansate;
- disponibilitate ridicată a sistemelor BPM asigurată;
- performanțe dovedite în companii regionale;
- capacitate de creștere rapidă;
- flexibilitate în scalabilitate economică;
- adaptare rapidă la cerințele de volume de date în creștere.
Automatizarea activităţilor de gestiune a relațiilor cu clienții contribuie direct la creşterea vânzărilor și implicit a productivităţii companiilor, însă este ignorată de majoritatea companiilor românești mici și medii.
Conform Raportului EU asupra Economiei Digitale citat de Agerpres, DESI 2015, România se plasează mult sub media europeană, în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiilor digitale în activităţile de vânzări şi relaţii cu clienţii, ceea ce afectează major productivitatea și competitivitatea economiei locale. Țara noastră s-a situat pe locul 27 din 28 în clasamentul european privind integrarea tehnologiilor digitale în mediul de afaceri.
Rezultatele complete ale studiului vor fi prezentate cu ocazia evenimentului Sales & Marketing Forum, din 31 Martie. Ediţia 2015 are ca temă: „Tehnici şi strategii de marketing şi vânzări în era digitală” şi se adresează cu precădere directorilor de marketing, vânzări dar şi directorilor de dezvoltare. Agenda evenimentului este disponibilă pe site-ul Synergizer.