Sistemul de compensaţii şi beneficii – un instrument de realizare a obiectivelor companiei
Astfel, sistemul de compensaţii şi beneficii poate să fie un instrument de realizare a obiectivelor companiei, implementând cadrul necesar pentru a schimba atitudini şi comportamente pentru a genera rezultate imediate şi măsurabile.
,, Politica de compensaţii şi beneficii dintr-o companie trebuie permanent analizată, trebuie văzut dacă beneficiile pe care le primesc angajaţii sunt într-adevăr simţite ca beneficii. Pentru acest lucru directorul de HR trebuie să cunoască foarte bine organizaţia,” spune Simona Podgoreanu, director de resurse umane la Agricover şi moderatoarea evenimentului ,,Politici eficiente de compensaţii şi beneficii în 2012”, organizat de HR Manager, în parteneriat cu Eureko, BCR Pensii şi Edenred.
În prezentarea sa, numită ,,Pensia facultativă, beneficiul extra-salarial cu cel mai bun regim fiscal din România”, Bogdan Alexandru Castaliu, Director Operaţiuni şi IT la BCR Pensii, a vorbit despre faptul că din ce în ce mai mulţi angajatori optează pentru pensia facultativă ca beneficiu pentru că aceasta are o durată de viaţă foarte lungă, reprezintă un parteneriat pe termen lung cu angajatul şi, totodată, creşte loialitatea acestuia.
,,În cazul pensiei facultative, angajatul poate vedea în orice moment sumele acumulate, spre deosebire de pensia pe care o primeşte de la stat. Totalul cheltuielilor pentru angajator este mai mic în cazul în care oferă angajaţilor pensii facultative, decât dacă ar oferi o majorare salarială,” a precizat Castaliu, adăugând că suma medie pe care o alocă companiile pentru pensiile facultative ale angajaţilor este de 100 de lei pe lună.
De asemenea, Alin T. Băiescu, Manager Divizia Bancassurance, Brokers & Corporate, Eureko, şi-a bazat prezentarea pe expunerea a cinci motive pentru includerea asigurărilor de sănătate în pachetele de compensaţii şi beneficii ale angajaţilor.
,,Din păcate sau din fericire nu trăim într-o lume ideală unde totul este perfect, ci trăim într-un context realist în care beneficiile trebuie evaluate şi prioritizate. Sunt două condiţii pe care trebuie să le îndeplinească acestea: să fie relevante pentru angajaţi şi să aibă un anumit grad de eficienţă din punct de vedere financiar,” a explicat reprezentantul Eureko.
Băiescu a mai adăugat că, potrivit unui studiu Medibus, pacienţii din Bucureşti au plătit în 2011 o sumă medie de aproximativ 200 de euro pentru servicii în sistemul public de sănătate, deşi în mod oficial aceste cheltuieli nu se plătesc.
,,Foarte multe firme au o abordare graduală. Mai întâi oferă abonamente medicale pentru toţi angajaţii, oferă apoi managerilor asigurări de sănătate, urmând apoi să extindă numărul de asigurări de sănătate către toţi angajaţii,” a precizat el, adăugând că unul dintre beneficiile asigurării de sănătate este reducerea absenteismului la locul de muncă, atât ca număr de persoane afectate, cât şi ca durată medie de rezolvare a problemelor de sănătate.
Prezentarea lui Iulian Alexe Marketing Director Edenred România a punctat cum se utilizează tichetele de masă, cadou şi de vacanţă pentru ca angajaţii să fie mulţumiţi şi bugetele cheltuite eficient. Potrivit lui Alexe, utilizarea tichetelor de servicii creşte productivitatea muncii şi a gradului de motivare, poate realiza economii de până la 35% şi contribuie la creşterea puterii de cumpărare a angajaţilor.