10 companii care au demonstrat că NU strategia contează cel mai mult
Southwest
Angajează pentru atitudine, pregătește aptitudini. Această firmă caută trei lucruri mari și late atunci când angajează: un spirit de războinic, o inimă muncitoare și o atitudine pozitivă. Cea mai importantă lecție de la ei? Cunoaște-ți oamenii care-ți vor ție vie cultura organizațională.
Ritz-Carlton
La Ritz-Cartlon staf-ul se adună vreme de 15 minunte într-un exercițiu de echipă, inspirat de bucătarii francezi ai celebrului lanț hotelier. Din orice zona ierarhica, la Ritz oamenii se adună ca să povestească și altora un moment desoebit pe care l-au avut cu clienții.
Centro
Cel mai imporant impuls pentru crearea unei culturi vine din relația directă dintre angajați și mangerul general. Care este ideea de bază? O companie ar trebuie întotdeauna să fie atentă la leadership-ul pe care-l are. Aproape 70% dintre cei care părăsesc o organizație o fac din cauza șefului.
Patagonia
Angajații acestei companii se bucură de o politică internă a firmei care sună la modul ”lăsați angajații să meargă la surf”. Mai exact, în timpul zilelor de muncă, la orice oră, angajații pleca afară ca să-și reîncarce bateriile. Singur, proiectele pe care le au nu au cum să fie abandonate, dar să pleci de la birou ca să te cațări în copac este o practică încurajată.
Zappos
Retailerul online de încălțăminte se axează pe dezvoltarea unei legături emoționale directe cu consumatorul. De aceea, firma nu are doar o echipa de call center ci o echipă dedicată consumatorilor loiali brandului. Chiar dacă doar 5% dintre consumatori o conteactează, Zappos crede că echipa este esențială în păstrarea loialității acestora.
Papercomm
Comedia este o parte intregrală din cultura firmei. Unul dintre directorii organizației crede că umorul îmbunătățește eficiența, creativitatea și productivitatea. Practic, creează legături ce aduc business-ul pe profit. Fie că e vorba de un e-mail mai ieșit din comun sau de o prezentare pentru un client, un pic de umor este oricând binevenit.
The Nerdery
Agenția digitală și-a făcut un obicei de a compila un clip video în fiecare săptămână cu proprii angajați în care aceștia îi laudă pe cei de-o seamă cu ei, pe tocilari. În plus, acest clip este pus să ruleze în fața tuturor angajaților, după orice proiect dus la bun sfârșit.
HCL Technologies
Firma înțelege importanța interacțiunii dintre angajați din prima linie și consumatori. Așa cum spune și CEO-ul HCL prioritatea firmei a devenit: întâi angajații, apoi clienții, pe locul trei managementul și acționarii la final.
Gigantul american le permite angajaților ca 20% din timpul de lucru săptămânal să-l dedice proiectelor proprii pe care le au. Asta înseamnă că o zi din 5 lucrătoare poate fi folosită în interes propriu. Rezultatele? Google afimă că multe din produsele lor au apărut tocmai din libertatea angajaților de a-și duce la bun sfârșit proiectele.
SAS
”Ai grijă de angajații tăi și tratează-i ca și cum ar face diferența… și o vor face”. E un citat din cofondatorul și șeful de la SAS. Lecția? Să-ți pese de angajați este un atuu.