Argumente pro şi contra listelor cu lucruri “de făcut”
Cei care sunt împotriva acestor liste consideră că, în momentul în care decizi să îţi organizezi lucrurile pe care le ai de făcut, te vei confrunta cu o serie de probleme:
-
În primul rand, în momentul în care faci o astfel de listă, numărul mare de task-uri pe care le vei trece acolo te pot face să te simţi copleşit de responsabilităţi şi nu vei fi în stare să îşi faci treaba la un nivel optim;
-
De asemenea, pe lista respectivă vor apărea o serie de lucruri mai dificil, altele mai simple, unele care consumă o perioadă de timp mai mare pentru a fi rezolvate, altele se îndeplinesc mai repede. De cele mai multe ori vei încerca să rezolvi prima dată lucrurile uşoare şi care le poţi termina mai repede. Astfel, problemele mai dificile şi care necesită o perioadă mai mare de timp pentru a fi rezolvate, ar putea sa nu fie terminate niciodată;
-
Nu în ultimul rând, lista va fi făcută în funcţie de priorităti. Tot timpul vei încerca să rezolvi obiectivele cu prioritare ridicată. Daca pe lista cu probleme de rezolvat vor fi prezente lucruri cu o prioritate ridicată, care necesită un timp mai redus pentru a fi indeplinite, tot timpul vei alege acele probleme în detrimentul unora mai puţin presante şi care îţi vor “mânca” mai mult din timp. Astfel, aceste task-uri ar putea rămâne nerezolvate.
De partea cealaltă a baricadei se află cei care consideră că o listă de acest fel te poate ajuta atâta timp cât este realizată corespunzător. Iată câteva sfaturi pentru un “to-do list” care te poate ajuta:
-
Alege să faci o listă săptămânală cu obiective pe care vrei să le atingi, în detrimentul uneia zilnice, care să cuprindă maxim 3-4 obiective. Astfel, te vei putea concentra mai bine pe lucrurile cu adevărat importante;
-
În afară de lista săptămânală, scrie un “to-do list” anual care, impreună cu tintele săptămânale, să te ajute să îţi focalizezi şi mai bine atenţia asupra obiectivelor pe care vrei să le atingi, fie ele personale sau profesionale.
Deşi există păreri pro şi contra, sfaturi de cum să faci sau să nu faci un “to-do list”, pâna la urmă rămâne la latitudinea fiecărei persoane să decidă daca o astfel de listă o poate ajuta sau nu.