Fricile care amenință comunicarea în organizații
În timp ce adevărul este în declin, costurile, birocraţia, şi lipsa de încrede în viitor cresc în organizaţii. De ce? Pentru că foarte multe dintre adevăratele conversaţii dintr-o companie au loc după uşile închise. Spunerea adevărului sau onorarea lui poate să fie singurul catalizator pentru a institui o schimbare pozitivă şi de impact. De asemenea, poate să reprezinte singurul ingredient pentru care oamenii se simt încrezători să fie versiunea lor cea mai bună la job.
Aşadar, de ce nu ne spunem unul altuia adevărul? De ce ne este greu să ne privim în oglindă? Şi, poate cel mai important, de ce tindem să le spunem altora ceea ce vor să audă în loc de ceea ce chiar gândim şi simţim?
Primul motiv pentru care există această situaţie: faptul că organizaţiile au uitat că oamenii lucrează pentru ei. Trebuie să ne aducem aminte că lucrăm cu oameni care au sentimente şi emoţii. În momentul în care oamenii îşi dau seama că nu au voie să îşi exprime sentimentele, învaţă cum să fie precauţi şi să se eschiveze. Al doilea motiv este că frică îi ghidează pe mulţi oameni, mai ales atunci când simt că se apropie schimbări.
Este vorba de sentimentul de pierdere care determină apariția unui comportament cameleonic în cadrul organizaţiilor.
Mai multe pe risco.ro