Orașul cu chef de viață
O afacere despre care nu știe nimeni, care nu are o identitate de brand bine construită, nu are cum să se dezvolte trainic, în timp. Și în industria HoReCa sunt povești pe care brandurile trebuie să le spună, sunt experiențe pe care clienții trebuie să le trăiască și despre care trebuie să afle toată lumea.
„Românii vor să trăiască, să simtă, să fie parte din experiențe, să-și creeze amintiri”
Așa spune Simona Muscă, Senior PR Manager la Berăria H, care adaugă că „PR-ul este mesagerul care spune lumii povestea companiei tale, a produselor tale, a serviciilor tale, indiferent de zona de activitate”.
Am pornit discuția cu ea de la un exemplu concret, cel al Berăriei H, unde se pune un mare preț pe experiența pe care clientul o are acolo, anume aceea a unui turist într-un Oraș cu Chef de Viață: „Ne folosim de diversitatea gastronomică, de evenimentele pe care le facem în aer liber, pe terasă, de sutele de concerte și evenimentele de stand-up, de petrecerile tematice, pentru a comunica faptul că în fiecare zi, în Berăria H, se construiește un univers pus pe distracții, cu chef de viață, gata să te binedispună și să-ți dea acel boost de energie de care ai nevoie după o zi de muncă, după o săptămână stresantă sau atunci când te întâlnești cu prietenii și vreți să petreceți împreună timp de calitate”.
Indiferent de publicul căruia te adresezi, mesajul trebuie să fie real
Mesajul transmis întotdeauna trebuie să fie conform realității, în orice comunicare a brandului. Evident, acesta trebuie derivat coerent pe fiecare canal în parte, spune Simona Muscă. Ea crede cu tărie că indiferent de publicul căruia te adresezi, mesajul trebuie să fie real.
”Evit să mă pronunț în a evalua ce ar funcționa universal valabil ca strategie de PR, pentru că sunt multe variabile la mijloc atunci când structurezi un asemenea plan, dar cred că în 2020 românii vor să trăiască, să simtă, să fie parte din experiențe, să-și creeze amintiri. Și poate că aș miza pe aceste lucruri”, punctează Simona Muscă.
HoReCa este, în primul rând, despre oameni și despre experiența lor înainte și după ce îți calcă pragul. Dar ce rol are PR-ul în această ecuație? ”Cred că PR-ul are un rol esențial în orice business sănătos, iar în zona HoReCa totul se amplifică pentru că experiența clientului trebuie să fie completă, complexă și relevantă pentru noi. Ne dorim ca oamenii care intră în Berăria H să petreacă timp de calitate, să beneficieze de un periplu gastronomic, de servicii de ospitalitate la cele mai înalte standarde și să plece cu zâmbetul pe buze după ce au trăit o adevărată experiență”, spune Simona Muscă.
Bugetul pentru PR
Zona de comunicare e un mediu într-o continuă schimbare, iar oamenii își petrec timpul în tot felul de medii – de la cele online, care sunt într-o continuă expansiune, până la cea clasică. Astfel, pentru a ajunge la oamenii care reprezintă publicul țintă al businessului, bugetarea coerentă în PR este primordială. „Oamenii vor să afle despre petrecerile și concertele din oraș, se uită la experiențele altora, sunt curioși să experimenteze bucătării diverse, astfel că promovarea ar trebui să ajungă la ei prin cât mai multe canale”, recomandă Simona Muscă.
Berăria H se promovează pe toate platformele de social media, unde se află publicul dornic să iasă în oraș, să se distreze la concerte. Dar gândim și PR Stunt-uri care au legătură cu universul gastronomic al românilor.
În toamna anului trecut, Orașul cu Chef de Viață a organizat câteva evenimente, printre care s-au numărat:
- Weekend-ul Facem Dulceață – un spectacol de live cooking cu mai multe tipuri de dulceață pe care vizitatorii le-au putut degusta;
- Festivalul de Toamnă – festinul culinar tradițional creat în spirit pur românesc în care au pregătit live un ceaun gigant cu o jumătate de tonă de fasole la ciolan;
- Facem Zacuscă – două zile dedicate acestui preparat culinar atât de iubit de români.
PR-ul și marketing-ul merg mână în mână
Marketing-ul, PR-ul și departamentul de social media trebuie să se întrepătrundă constant. Mesajul, abordarea și focusul trebuie să fie aceleași la fiecare campanie: „Cred că unii fără ceilalți n-am putea să ajungem la publicul țintă, cum cred că unii fără ceilalți n-am putea avea aceleași rezultate.
Industria HoReCa nu se diferențiază de altele, sau cred că nu ar trebui să se diferențieze, pentru că, până la urmă, orice business ar trebui să funcționeze după principii similare, în care vizibilitatea brandului să fie la fel de importantă ca rezultatele financiare – ele fiind oricum într-o legătură directă”.
Acest material a fost preluat din numărul 265 al Revistei CARIERE.
Pentru detalii despre abonare, click aici.