Cum să ceri o promovare și să ai șanse mari să o obții
Obținerea unei promovări este un obiectiv important în carieră, atât din punct de vedere profesional, cât și financiar. Doar că, asemeni oricărui alt proces, și acesta trebuie abordat strategic, dacă vrei să-ți crești șansele de reușită. dar pentru a avea succes, trebuie să abordezi acest proces strategic.
Înainte să începi o discuție despre avansare, asigură-te că ai un istoric solid de realizări. Angajatorii promovează angajații care aduc rezultate concrete, așa că ține evidența contribuțiilor tale, cum ar fi creșterea vânzărilor sau îmbunătățirea productivității, rezolvarea unor probleme majore pentru companie sau domeniul tău de activitate și dezvoltarea de noi strategii și proceduri eficiente.
Înțelege momentul
Este esențial. Poate fi oportun dacă ai depășit constant așteptările în rolul actual, compania este într-o perioadă de creștere și există oportunități de avansare, ai primit feedback pozitiv de la superiori și colegi sau ai acumulat suficiente competențe astfel încât să ai convingerea că vei face față unor noi responsabilități. Dacă ai îndeplinit aceste criterii, este momentul să inițiezi discuția.
Fii pregătit cu argumente solide
Când soliciți o promovare, trebuie să îți susții cererea cu argumente clare și relevante. Pregătește-te să răspunzi la întrebări despre cum va beneficia compania de avansarea ta și ce abilități ai dezvoltat care te fac potrivit pentru poziția dorită. Evită să aduci în discuție doar motive personale, precum nevoia unui salariu mai mare. Asta nu înseamnă că nu îl menționezi. Este firesc ca, odată cu noi responsabilități, să ai și un nou venit.
Totodată, o discuție despre promovare trebuie să fie abordată profesional. Nu există procedura general valabilă pentru asta, însă. Totul ține de cum sunt organizate lucrurile în compania în care lucrezi. Poți programa, de exemplu, o întâlnire cu managerul tău. Anunță din timp că dorești să discutați despre dezvoltarea ta profesională. Explică de ce consideri că ești pregătit pentru avansare și arată deschidere spre feedback. Un feedback asupra căruia și compania ar trebui să arate deschidere, pentru că este la fel de adevărat că e un drum cu două sensuri.
Dacă răspunsul nu e pozitiv?
Este posibil. Dacă managerul tău consideră că nu ești încă pregătit, întreabă ce îți lipsește și ce poți face în așa fel încât să ajungi acolo. Acest lucru demonstrează maturitate și dorință de dezvoltare. Dacă nu există oportunități de promovare în acel moment, află când ar putea apărea. În egală măsură, fii mereu deschis la noi provocări, chiar dacă ele vin din afara companiei. Un manager bun trebuie să știe să aprecieze angajații căutați și de concurență.
Indiferent de răspunsul primit, investește în dezvoltarea ta continuă. Participă la cursuri, citește, învață, în primul rând pentru tine.
CITEȘTE ȘI: Cum văd managerii lucrul peste program: Aproape jumătate consideră că e acceptabil și necesar – Studiu
Foto: ID 18653702 © Ilka Burckhardt | Dreamstime.com