O lume în care „performanță” și “încredere” sunt valori trăite
Secom® este prima companie care a introdus în România multe dintre ingredientele inovatoare disponibile astăzi, prima gamă de suplimente special create pentru sănătatea copiilor, dar și concepte precum „medicină integrativă” sau „extract standardizat”.
O lume în care „performanță” și “încredere” sunt valori trăite. Despre competențele și provocările unei asemenea companii, care a făcut pionierat în industria de suplimente alimentare, ne vorbește Gabriel Chirvase, Director HR Secom®.
Care a fost evoluția echipei Secom® în ultimii trei ani și care sunt factorii care au determinat-o, din perspectiva experienței dv. în aria resurselor umane?
În ultimii ani, echipa noastră a crescut cu peste 35% (iunie 2018 vs iunie 2016), până la aproape 170 de oameni – o creștere constantă și o consecință naturală a evoluției organice și sustenabile a întregului business. Factorii majori care au influențat această evoluție sunt principiile companiei. Pentru Secom®, performanță, parteneriat, perseverență și încredere nu sunt doar mesaje frumoase scrise pe pereți, ci valori trăite. De aceea, pentru noi, compatibilitatea cu valorile Secom® este unul dintre principalele criterii de selecție pentru noii colegi, care prevalează în faţa competențelor profesionale, despre care avem convingerea că pot fi dezvoltate și consolidate mai ușor.
Prin ce vă diferențiați pe piața în care activați?
Lumea Secom® este în continuă dezvoltare, iar oamenii implicați au șansa să fie parte dintr-o companie ce se construiește sub ochii lor și nemijlocit prin ideile lor. De asemenea, ne bucurăm de o serie de beneficii oferite de modelul de business antreprenorial: flexibilitatea și capacitatea de a lua rapid decizii, un nivel de relaționare mult mai apropiat, care se reflectă la nivelul echipei în entuziasm și multă energie constructivă. Oamenii prietenoși, deschiși și atmosfera plăcută sunt de altfel principalele aspecte apreciate la noi, la fel și claritatea și transparența cu care este comunicată informația în interiorul companiei.
Avem un program bine organizat de inducție, menit să faciliteze integrarea noului angajat în lumea Secom® și să încurajeze un dialog real între acesta și companie. O altă dovadă că ţinem cont de părerea angajaților este și programul de recomandări. Denumit sugestiv „Acel CineVa”, programul recompensează membrul actual al echipei cu un bonus de 250 de euro, dacă persoana recomandată este angajată. Două treimi dintre angajații noștri de anul acesta au venit prin recomandări interne, o confirmare a angajamentului echipei actuale.
În același timp, pentru a sprijini dezvoltarea accelerată a companiei, suntem deschiși și preocupați să recrutăm oameni din surse externe.
Ne dorim profesioniști hotărâți să facă performanță, dornici să fie la curent cu noutățile din domeniul lor, oameni deschiși, de încredere, pe care să ne putem baza și cu care putem construi un parteneriat win-win pe termen lung.
V-ați câștigat poziția de trendsetter în România în ceea ce privește conceptul de medicină integrativă. Cum veți păstra această poziție?
Într-adevăr, am fost prima companie care a introdus în România multe dintre ingredientele inovatoare disponibile astăzi și prima gamă de suplimente special create pentru sănătatea copiilor, dar și concepte precum „medicină integrativă” sau „extract standardizat”.
Vrem să ne păstrăm poziționarea de trendsetter și lider al industriei, astfel că introducem anual în portofoliu produse noi care să răspundă nevoilor consumatorilor români. În prezent, portofoliul Secom® include peste 400 de produse naturale premium, cu ingrediente de înaltă calitate, din 3 categorii: suplimente alimentare și produse cosmetice naturale de ultimă generație. În plus, recent ne-am lărgit portofoliul cu o gamă de ceaiuri de calitate superioară. Vom continua să investim în inovație, introducând în portofoliu produse noi care să susțină un stil de viață sănătos și avem încredere că echipa actuală și membrii noi ne vor susține în acest obiectiv.
Cum vă vedeți viitorul în domeniul complex în care activați?
Preocuparea românilor pentru un stil de viață sănătos este evidentă, iar acest lucru s-a reflectat și în piața de suplimente alimentare, care a crescut anul trecut peste media ultimilor ani, ajungând la 315 milioane de euro. Secom® a contribuit semnificativ la creșterea pieței, fiind al doilea jucător important ca impact în ritmul accelerat al pieței din 2017. Cu toate acestea, piața de suplimente alimentare din România este una emergentă și fragmentată, cu 140 de jucători (Cegedim, 2017) și cu un consum mic de 17,5 euro/capita, versus Italia – 58.3 euro/capita, Ungaria – 25.7 euro/capita (Euromonitor, 2016).
Ne bucurăm că în ultimii ani românii au început să aibă o atitudine responsabilă față de propriul organism și un comportament preventiv. La rândul nostru vom continua să le oferim produse inovatoare, cu ingrediente de cea mai bună calitate. În plus, vom continua acțiunile de educare și informare pentru a încuraja consumul corect și responsabil de suplimente alimentare.
ADVERTORIAL
Acest material a fost preluat din numărul 250 al Revistei CARIERE,
ediția de septembrie, 2018.