Parlamentul european adopta noi norme pentru achizitiile online
Dreptul consumatorilor de a se razgandi intr-un interval de doua saptamani dupa ce au primit bunul comandat, precum si noile cerinte de informare care sa oblige comerciantii online sa ofere consumatorilor informatii exacte cu privire la pretul total, marfurile comandate si datele de contact ale comerciantului se numara printre beneficiile noilor norme adoptate joi.
"Am vrut sa reglementam in principal contractele in afara spatiilor comerciale si la distanta, cum ar fi tranzactiile online, deoarece acesta este modul in care au loc cele mai multe vanzari transfrontaliere", a spus raportorul si negociatorul-sef Andreas Schwab (PPE, DE): "Noua directiva este astfel un bun exemplu in cazul in care Europa aduce mai multe beneficii atat consumatorilor, cat si a comerciantilor. Am ajuns la un acord bine echilibrat, care intruneste atat cerintele consumatorilor cat si interesele de afaceri.".
Noile norme, adoptate cu 615 voturi pentru, 16 impotriva și 21 de abtineri, vor consolida protectia pentru cumparatorii online si vor specifica de asemenea regulile privind livrarea si descarcarile digitale, reducand birocratia pentru intreprinderile mici si mijlocii.
Deoarece normele actuale ale UE privind drepturile consumatorilor preced revolutia digitala, consumatorii de azi sunt slab protejati atunci cand fac cumparaturi on-line. Preocuparile legate de intarzierea sau lipsa livrarii bunurilor, precum si fragmentarea normelor privind protectia consumatorilor intre statele membre sunt motivele pentru care consumatorii ezita sa faca achizitii transfrontaliere on-line. In acelasi timp, intreprinderile indica diferentele legislative intre statele membre ca principalul motiv pentru care nu se fac vanzari transfrontaliere.