Ce vrea Generaţia Z de la viitorii angajatori
Experiența de muncă a părinților are un impact pozitiv asupra Generației Z. Majoritatea respondenților de la nivel global (58%) declară că experiența de lucru a părinților lor a avut un impact pozitiv asupra nivelului de încredere pe care îl au în viitorii lor angajatori. De cealaltă parte, cei care spun că experiența părinților a avut un impact negativ asupra lor, indică drept motive faptul că:
- „părintele nu a primit o mărire de salariu de mulți ani” (39%);
- „părintele nu își agreează sau nu are încredere în șeful său” (33%);
- „părintelui nu îi place locul de muncă”;
- „nu își agreează / nu are încredere în colegi” (30% fiecare);
- „nu agreează / nu are încredere în conducerea companiei” (28%);
- 25% dintre adolescenți resimte un impact negativ asupra nivelului de încredere în viitorii angajatori atunci când părinții lucrează pentru o companie care a concediat angajați în urma unei restructurări.
Ce ar putea determina adolescenții să aibă încredere în șefii lor?
Cei mai importanți cinci factori indicați de respondenții din Generația Z care construiesc încredere într-un șef sunt:
- „mă tratează cu respect” (71%);
- „are un comportament etic” (65%);
- „remunerează și promovează oamenii în mod echitabil, fără a discrimina în funcție de gen, etnie sau mod de gândire” (64%);
- „comunică deschis și transparent” (62%);
- „ia decizii înțelepte de business” (61%).
Când au fost întrebați în cine au încredere pentru a-i sfătui privind deciziile de angajare, respondenții din Generația Z au spus că:
- (58%) cel mai probabil vor avea încredere în mamele lor (58%), urmate îndeaproape de tați (53%);
- aproximativ o treime declară că ar avea încredere într-un profesor (39%), sau frate (36%), dar și în angajații companiei vizate, inclusiv interni (35%).
Generația Z preferă companiile mari
La nivel global, aproape jumătate dintre adolescenții cu vârsta între 16 și 18 ani declară că atunci când vor hotărî să se angajeze pentru prima dată, vor prefera o companie de mari dimensiuni cu peste 2.000 de angajați. Pe locul doi în topul preferinţelor sunt cele de dimensiuni medii (45%), care au între 500 și 1.999 angajați.Există şi varianta începerii unei afaceri sau să lucreze pentru o companie mai mică (39%) Doar o treime ar opta pentru un loc de muncă în instituțiile de stat și mai puțin de un sfert ar dori să lucreze în domeniul serviciilor sociale sau în domeniul non-profit.