Inovaţia este o prioritate pentru business!
Un sondaj PwC derulat în rândul a 246 de directori generali din America de Nord şi de Sud, Europa, regiunea Asia Pacific şi Orientul Mijlociul, a arătat că 97% dintre directorii generali văd inovaţia drept o prioritate cheie pentru companiile lor. Sondajul a fost derulat ca o continuare a raportului PwC CEO Survey care a vizat 1.330 de directori generali din întreaga lume şi care a indicat de asemenea inovaţia drept o preocupare majoră a liderilor de afaceri.
Există însă diferenţe regionale semnificative. Apetitul pentru inovaţie a fost cel mai puternic în regiunea Asia-Pacific şi în America de Nord, unde toţi directorii generali au indicat inovaţia drept o prioritate-cheie a organizaţiilor pe care le conduc. Spre deosebire, 18% dintre directorii generali din Europa Centrală şi de Est şi 10% dintre cei din Orientul Mijlociu nu au fost de acord cu aceasta, spunând că inovaţia nu este o prioritate pe pieţele pe care operează.
A avut loc o transformare importantă a accentului organizaţiilor de la eficienţa operaţională către inovaţie. La nivel global, două treimi dintre directorii generali văd inovaţia şi eficienţa operaţională la fel de importante pentru succesul companiilor lor. Cei mai categorici în privinţa aceasta au fost directorii generali din America Latină (71%), în vreme ce directorii generali din Orientul Mijlociu au avut păreri împărţite în privinţa acestui subiect (50%).
Rezultatele sondajului au arătat de asemenea o schimbare a modului în care directorii generali îşi definesc rolul în promovarea inovaţiei. În prezent, directorii generali recunoscfaptul că trebuie să fie implicaţi personal în promovarea inovaţiei în companiile pe care le conduc, 37% dintre aceştia recunoscându-şi rolul de lider în această zonă, iar 34% se identifică drept „vizionari”. Acest lucru contrastează puternic cu situaţia din urmă cu 3 ani atunci când numai 12% dintre directorii generali se declarau la cârma strategiei de inovaţie în organizaţiile lor.
„Faptul că inovaţia a devenit la fel de importantă pentru organizaţii ca şi eficienţa operaţională reprezintă schimbarea fundamentală faţă de 2009. La acel moment, companiile îşi canalizau eforturile pentru a supravieţui crizei economice globale, iar eficienţa operaţională era obiectivul-cheie. Prin urmare, am putea spune că am depăşit perioada critică a crizei, iar directorii generali recunosc că, în noua conjunctură economică, inovaţia este cea mai bună cale de a asigura creşterea veniturilor şi succesul pe termen lung al organizaţiilor pe care le conduc”, a declarat Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC România.
Planurile de inovaţie ale directorilor generali sunt vaste. În următorii trei ani, aceştia îşi propun să inoveze în multe zone, de la relaţia cu clienţii, noi produse şi servicii, până la noi modele de afaceri, sisteme şi abordări ale pieţei.