Leadership și aptitudini creative. Cât de importante sunt cele două pentru managerii secolului 21?
În cadrul evenimentului, invitatul internațional Dr. Ian Sutherland, IEDC Bled School of Management, Slovenia va susține conferința Awakening the Creative Intellect Within YOUr Organization, care tratează subiectul creativității, modalitatea de a stimula creativitatea în cadrul organizației pentru care lucrezi, în echipa ta și în tine.
“În secolul 21 managerii trebuie să înțeleagă și să aibă cunoștiințe aprofundate despre creativitate. Odată cu ritmul de schimbare, creativitatea este absolut esențială. Managerii trebuie să înțeleagă cum creativitatea are loc în organizații și în particular, care sunt barierele pe care organizația le crează în calea creativității. Aceste bariere sunt numeroase: lipsa comunicării, lipsa diversității și, în special, lipsa timpului și a altor resurse, structura organizațională piramidală, cu un flux de comunicare de sus în jos etc. Managerii din cadrul unei organizații care înțeleg barierele către creativitate și cum funcționează procesele creative, pot face diferența într-o organizație.
Eu definesc creativitatea ca fiind folosirea unei abilități pentru a transcende modurile tradiționale, de a face lucruri pentru a dezvolta idei noi semnificative și valoroase, produse, servicii, modele de afaceri, etc. Aici aș face o distincție cheie între creativitate și inovație. Deși cele două sunt des utilizate în mod sinonim, eu le văd ca fiind distincte. Creativitatea include procesele (care sunt de obicei haotice, imprevizibile, nedefinite) care duc, într-un final, la inovare. Dacă îți imaginezi un iceberg, inovarea face parte din cele 10 procente care se găsesc la suprafața apei, în timp ce creativitatea este reprezentată de restul de 90 procente ascunse în apă. Deși creativitatea nu duce neapărat la inovație, inovarea nu este niciodată atinsa fără creativitate.
Leadership-ul, pe de altă parte, este un fenomen care sfidează definiția. Ca și creativitatea, este un proces, o activitate, o serie de interacțiuni între oameni. Eu sunt convins că leadership-ul nu se reduce la nivel individual. Leadership-ul este un fenomen social prin care oamenii organizează și reusesc împreună. În relație cu creativitatea, cel mai bun concept de leadership este unul dintre cele partajate, colective, iar, la polul opus, una dintre cele mai bune modalități de a omorî creativitatea este de a opera într-un stil de management autoritar.
Eu cred că liderii din business și managerii au multe în comun cu artiștii, oamenii de știință și gânditorii creativi, în general. Cred că oamenii de afaceri de succes au aptitudini creative dezvoltate pe care le folosesc în a identifica soluții inovative la provocarile cu care se confruntă în fiecare zi”, afirmă Dr. Ian Sutherland, IEDC Bled School of Management, Slovenia
Cei care își doresc să participe la eveniment sunt așteptați să se înscrie până pe 10 iunie pe www.thinkleadership.ro. Accesul este gratuit, în baza invitației de participare.