Managerii români preferă parteneri flexibili pe piața emitenților de tichete cu valoare
În topul preferințelor managerilor români în alegerea unui furnizor de tichete cu valoare se află companiile care oferă costuri rezonabile și servicii suplimentare, maleabilitate în personalizarea produselor și un portofoliu variat de parteneri.
Studiul a fost realizat în cadrul unor companii din București, cu peste 50 de angajați, care acordă tichete de masă. Metodologia utilizată este interviul în profunzime cu persoane de decizie în procesul legat de tichetele de masă și alegerea furnizorului.
„Lucrăm pe o piață foarte competitivă, iar clienții sunt atenți la toate detaliile, plecând de la costuri și până la beneficii suplimentare. De obicei, atunci când clientul este mulțumit de serviciile și condițiile primite, parteneriatul cu un anumit furnizor devine foarte solid, existând chiar contracte cu o durată de peste 10 ani în cazul anumitor companii”, declară Elena Pap, Director General Chèque Déjeuner România.
În ceea ce privește criteriile de selecție a furnizorului s-au evidențiat două tipologii: criteriile obligatorii și cele „bine de avut”. Pe lista criteriilor obligatorii se numără: costuri rezonabile și servicii suplimentare, flexibilitate în negocieri, maleabilitate în personalizarea produselor și serviciilor, răspuns rapid la solicitări, portofoliu larg și variat de parteneri, flexibilitatea și adaptare rapidă la schimbări neprevăzute, menținerea unei comunicări deschise cu clienții în privința schimbărilor – în special a celor legislative. Printre criteriile „bine de avut” au fost menționate: ofertele dedicate clienților loiali sau sistemele de returnare rapidă a tichetelor rupte.
„Principiile evidențiate în studiul realizat de către Chèque Déjeuner România și GfK România vor rămâne valabile și în contextul noilor reglementari legislative privind tichetele de masă în format electronic. Deși legea intră în vigoare la mijlocul lunii februarie 2014, cadrul legislativ (normele de aplicare și procedura de autorizare) este în curs de definitivare, fiind necesară parcurgerea câtorva etape importante până la momentul în care clienții vor putea alege suportul dorit pentru emiterea tichetelor de masă: hârtie sau suport electronic. Clienții care comandă în prezent tichete de masă pe hârtie pot continua să folosească acest suport, chiar și dupa apariția tichetului de masă electronic, alegerea suportului fiind o decizie a fiecarei companii în parte”, se precizează în comunicatul emis de Chèque Déjeuner România.