Proiectul „Cum poți fi și tu un bun mediator” va continua și în anul școlar următor
Proiectul a debutat în luna aprilie 2014 în cadrul Săptămânii „Școala Altfel”. Acesta își propune să dezvolte abilitățile elevilor pentru găsirea soluțiilor amiabile, pentru reducerea violenței verbale și fizice în rândul copiilor. În cadrul proiectului, o echipă de mediatori prezintă noțiuni de mediere elevilor din școlile și liceele bucureștene, în cadrul unor sesiuni de instruire, ateliere de lucru interactive, teste, concursuri etc.
Medierea prezintă abordări care au la bază dialogul, comunicarea și luarea deciziilor într-un mod participativ. Pornind de la premisa că disputele verbale și fizice din mediul școlar fac dificilă integrarea copiilor și adolescenților și pot deveni o barieră în formarea lor sustenabilă ca adulți, mediatorii își propun să îi ajute pe copii să descopere latura constructivă a situațiilor conflictuale și să le dezvolte abilitățile pentru găsirea soluțiilor pașnice. Crearea unor modele adecvate de comportament pozitiv și tolerant, chiar și dincolo de limita școlii, va contribui la prevenirea apariției și escaladării unor conflicto mai grave, dar și la facilitarea integrării în comunitate a elevilor.
Până în prezent, mediatorii S.T.A.R.S. au introdus noțiuni despre posibilitățile de soluționare pașnică a disputelor elevilor claselor a II-a – a XI-a de la Școala Gimnazială nr. 88, Liceul Teoretic Alexandru Vlahuță, Școala „Anastasia Popescu”, Colegiul National I.L. Caragiale și Liceul cu program sportiv Clinceni. Eleviiau aflat astfel, pe ințelesul lor, ce este conflictul și care sunt consecințele acestuia, primind căteva noțiuni despre cum pot ei înșiși să contribuie la rezolvarea acestuia ca un mediator.