Schimb de bune practici între liderii și responsabilii de HR din ONG-urile europene
Cu toate acestea, sectorului nonprofit european îi lipsesc în acest moment instrumentele necesare pentru o accesibilitate sporită și un impact consistent. Pe măsură ce organizațiile nonprofit pun din ce în ce mai mult accentul pe oameni și cunoștințe, devine critic pentru acestea să își îmbunătățească abilitățile de coordonare a resursei umane. Acest deziderat poate fi ușor atins dacă există posibilitatea de a învăța de la organizații similare din Europa care s-au confruntat cu probleme asemănătoare și au găsit deja soluții eficiente. HR Twinning își propune să devină un asemenea instrument pentru sectorul nonprofit din Europa.
HR Twinning le oferă membrilor săi posibilitatea de a face schimb de bune practici și de a participa la discuții pe o multitudine de subiecte legate de leadership și HR în ONG-uri. În timp, colecția de bune practici HR Twinning poate deveni un punct major de referință pentru organizațiile nonprofit din Europa, ca o sursă de know-how gratuită și accesibilă pentru îmbunătățirea performanței și eficienței. Înregistrarea pe platformă este dedicată persoanelor fizice și este gratuită, existând și posibilitatea de a adăuga organizația din care acestea provin (gratuit). Conținutul platformei este verificat de specialiștii de resurse umane ai organizatorilor.
Pentru a sărbători deschiderea platformei, organizatorii au lansat și un concurs intitulat #PracticeSharing Summer Challenge, prin intermediul căruia vor fi premiați cei mai activi membri ai platormei și cele mai inovative soluții propuse pe temele concursului. Premiile vor fi oferite de Books Express, unul din cei mai importanți retaileri de pe piața cărților în limbi străine din România.
Detalii complete despre HR Twinning pot fi găsite pe site-ul acestuia la www.hrtwinning.eu . HR Twinning este finanțat de ComisiaEuropeană prin programul Tineret în Acțiune. Prima etapă a proiectului a constat în organizarea unui seminar internațional în luna noiembrie 2012 la București, cu 35 de participanți din 6 țări. Platforma este a doua etapă a proiectului, ceva fi completată de publicarea unui ghid de bune practici anual cu cel mai valoros conținut de pe site.