Trei din patru CEO nu mai cred că businessul înseamnă mai mult decât profit
La baza succesului unei afaceri şi a continuităţii acesteia stă, în prezent, sustenabilitatea, este una dintre principalele concluzii ale studiului PwC Business Success beyond the short term, bazat pe rezultatele celei de-a 17-a ediţii a sondajului PwC Global CEO Survey. Concentrarea exclusivă pe performanţa financiară ar putea duce la pierderea din vedere a unor aspecte importante pentru companie, dar şi pentru societate în ansamblu, aşa cum este gestionarea raţională a resurselor finite ale planetei.
Aproape trei sferturi dintre directorii generali consideră că o afacere înseamna mult mai mult decât profit. 76% dintre respondenţi recunosc importanţa satisfacerii nevoilor societăţii în ansamblu, dincolo de cele ale investitorilor, clienţilor sau angajaţilor, precum şi necesitatea apărării intereselor generaţiilor viitoare.
Totodată, 69% consideră că scopul unei afaceri nu este doar profitul, ci şi protejarea intereselor tuturor părţilor implicate.
„Sustenabilitatea corporativă înseamnă mai mult decât a folosi becuri ecologice, a recicla şi a fi filantrop şi presupune mai mult decat activitatea departamentelor de responsabilitate socială şi sustenabilitate, incluzând si activităţile de achiziţii, financiar, gestionarea riscului, strategie, tehnologie, relaţia cu investitorii, precum şi departamentul de resurse umane”, a declarat Mircea Bozga, Risk Assurance Partner, PwC România.
Dincolo de performanţele financiare şi informaţii de natură non-financiară, o abordare sustenabilă a afacerii reprezintă rolul de a susţine şi direcţiona strategia pe termen lung a companiei.
De exemplu, raportul de sustenabilitate al companiei PUMA din 2011, elaborat de PwC, a aratat că 94% din impactul asupra mediului al companiei era generat în cadrul procesului de producţie şi distribuţie.
Citește și: Tânăra care pilotează roboţi subacvatici
Dispunând de aceste informaţii, PUMA a dezvoltat o nouă linie de articole sport numită InCycle făcute din materiale reciclabile şi biodegradabile, impactul asupra mediului fiind redus cu aproape o treime faţă de articolele tradiţionale din piele. Crearea unor produse şi servicii de calitate este doar un aspect al sustenabilitatii.
Multe companii se implică în activitati ce au drept scop îmbunătăţirea nivelului de trai. Deşi pare un act filantropic, este în acceaşi măsură si o decizie raţională de afaceri.
Creşterea nivelului de salubrizare, sponsorizarea studenţilor sau construirea de şcoli contribuie la diminuarea nivelului de sărăcie şi la îmbunătăţirea nivelului de educaţie, a stării de sănătate a angajaţilor şi la crearea unei baze mai largi de selecţie pentru atragerea viitorilor angajaţi.