Un business de succes cu ideile angajaţilor se ţine
Niciun manager nu îşi doreşte ca afacerea lui, odată pusă pe picioare, să stagneze. Iar uneori soluţia pentru ca acest lucru să fie evitat este chiar la îndemâna angajatului care, susţinut de management, este lăsat să îşi exploreze ideile, putând astfel îmbunătăţi produsele şi serviciile oferite de compania în care lucrează.
În teoria managementului, acest concept poartă numele de intraprenoriat sau de antreprenoriat corporatist. Cu toate că metoda este folosită încă din anii ’40 de către companii precum Lockheed Martin, termenul ca atare a fost folosit pentru prima dată la sfârşitul anilor 1970 şi este tot mai des implementat de companii publice sau private din întreaga lume. Pentru ca programele de intraprenoriat să aibă succes, trebuie să treacă dincolo de structura rigidă a unei companii şi de birocraţia inerentă oricărei organizaţii. Cu alte cuvinte, trebuie acceptate atât de middle management, cât şi de senior management, pentru ca efectele să fie de lungă durată. Mai mult, profesorul Tim Vorley, de la Universitatea din Sheffield, specializat în antreprenoriat, este de părere că, în cazul în care compania are grijă să răspândească această cultură antreprenorială în rândul angajaţilor, succesul este garantat.
Citiți articolul integral pe IncomeMagazine.ro