Cum să atragi atenţia investitorilor la un pitch
Site-ul entrepreneur.com a realizat o listă cu tips-uri care să te ajute să participi cu succes la un pitch.
În primul rând, atunci când îţi descrii compania fii scurt şi concis. Scoate în evidenţă ceea ce face ca afacerea ta să fie specială. De asemenea, ai grijă cărui investitor de adresezi şi în ce domenii este acesta interesat să îşi plaseze capitalul. Încearcă să identifici un fond de investiţii sau un angel investor care a mai susţinut afaceri din domeniul în care compania ta îşi desfăşoară activitatea.
Ca să îţi creşti şansele de reuşită într-un pitch, un lucru foarte important pe care trebui să îl cunoşti este competiţia. Fii pregătit să descrii dimensiunea pieţei pe care activezi, care sunt competitorii şi care ar fi motivele pentru care afacerea ta ar putea să atragă clienţii altor companii.
Totodata, nu uita să pregăteşti diverse statistici care să te scoata în evidenţă: câţi clienţi ai, care sunt previziunile legate evoluţia afacerilor, cât cash flow generează afacerea ta, etc.
Un alt aspect important care te poate scoate în evidenţă în ochii investitorilor îl reprezintă experienţa anterioară de business. Oamenilor care dispun de capitaluri ce ar putea să finanţeze diverse afaceri sunt mai uşor atraşi de antreprenori care au mai avut un start-up şi care sunt mai puţin predispuşi la a face greşeli de începător. În cazul în care nu te încadrezi în acest tipar ideal, nu este niciun fel de problemă. Încearca să scoţi în faţă alte atuuri pe care afacerea ta le are. Poţi evidenţia calităţile colective ale echipei care lucrează în cadrul companiei sau, de ce nu, o anumită experienţă pe care o ai în sectorul în care vrei să dezvolţi business-ul.
Dacă dispui de un anumit software pe care l-ai creat şi care se diferenţiază de celelalte existente sau ai un brevet, nu ezita să le arunci în luptă. Un alt plus într-un pitch îl reprezintă prezentarea aportului financiar pe care l-ai adus la înfiinţarea firmei. Investitorii sunt mult mai atraşi de persoanele care au contribuit la finanţarea afacerii.
Ai grijă ca estimările pe care le faci cu privire la potenţialul de creştere al afacerii să fie cât mai realiste. Graficele ce prezintă creşteri spectaculoase vor fi privite cu scepticism, atâta timp cât nu poţi explica exact pe ce baze sunt fundamentate aceste previziuni.
Nu în ultimul rând, gândeşte-te bine de ce sumă are nevoie afacerea ta pentru a prospera şi prezintă o cifră exactă în momentul în care faci solicitarea de finanţare. De asemenea, fă-ţi o idee clara asupra destinaţiei pe care o vor lua banii în momentul în care îi vei primi, pentru că de răspunsul la o astfel de întrebare poate depinde succesul solicitării tale.