Dacă vrei să eșuezi, folosește limbajul de tip „LOL″
Chiar dacă vremea nu a fost deloc de partea noastră, se pare că tema aleasă a fost de interes, în jur de 100 de oameni călcând pragul elegantului restaurant Bellagio Villa (Strada Vrejului numărul 21, sector 3, București – în apropiere de metroul Mihai Bravu).
În cadrul evenimentului, am aflat de la Sorin Trâncă de la Friends Advertising că inovaţia în comunicare este de interes mai mult pentru tineri şi, se pare că fără telefonul mobil sau internet, în zilele noastre, nu prea se mai poate. Că pentru ei, nu tehnologia și schimbările din domeniu tot mai rapide sunt problema, aşa cum au devenit pentru unii dintre noi. Ci „drumul” până la a formula, a concepe ideea/propoziţia de impact ce trebuie transmisă prin intermediul noilor tehnologii. Invitații s-au întrebat dacă într-o companie de publicitate comunicarea este una excelentă. Răspunsul a venit imediat: „Într-o companie de advertising, ca şi în alte companii, trebuie să fim la curent cu toate inovaţiile şi proiectele noi de pe piaţa din domeniu″. Deci… au tot interesul să îşi împărtăşească ce află mai nou din mediile pe care le frecventează. Câte idei de comunicare ar trebui să aibă o persoană care lucrează într-o agenţie de PR sau advertising, mai ales când trebuie să pună pe hârtie AZI planul de comunicare pentru un brand sau o firmă, conform unui brief? Nu mai puţin de 25! La prima vedere, e o cifră absolut imposibil de atins. Ei bine, dacă vă gândiţi că de cele mai multe ori abia două sau trei ajung să fie punct de pornire pentru ceva valoros de comunicat, 25 nu mai pare un exces.
Alex Putineanu a oferit detalii despre ce înseamnă industria de Mobile Marketing în 2013, despre campanii relevante (sau nu) în ultimii ani, sau „de ce?” am consulta specialistul în domeniu atunci când ne gândim că ne-am dori astăzi o promovare… prin sms, de exemplu. Întrebările din public au atins, evident, zona cifrelelor investite în mobile marketing în Europa şi în România, dar şi cât se prevede ca evoluţie, în paralel cu ceea ce se întâmplă pe piaţa de smartphone, tablete şi comunicarea de tip Social Media.
Mihai Dumitrescu a provocat publicul, odată ce a fost întrebat cum am putea să facem ca mesajul nostru să fie înţeles de celălalt aşa cum l-am gândit, sau cum ajunge un mesaj să fie înţeles în mod diferit, de către persoane diferite? Trebuie luate în „calcul”: emoţia, empatia, „formularea” acelui mesaj prin care arăţi că îţi pasă de interlocutor şi că i te adresezi doar lui. Apoi, ar fi de adăugat presiunea, o presiune „oferită” de oconjunctură poate nu întotdeauna pozitivă. „Negativul, presiunea negativă poate fi o componentă bună pentru a te face auzit în mod corect sau pertinent”.
Întrebați, în final, dacă folosesc sau au folosit expresiile „LOL″ sau „PLS″, invitaţii au răspuns în general că… uneori, sau când doresc să se amuze, adresându-se informal, „cu poantă”, unor prieteni, sau dacă deja este un obicei împământenit în firmă. O precizare pertinentă a venit de la Mihai Dumitrescu, el subliniind că folosind un astfel de limbaj sau emoticoane în ofertele trimise companiilor, în mesaje de business, există un risc destul de ridicat de a nu primi niciun răspuns ori dacă acesta vine, să fie unul nefavorabil, rigid.
A fost alături de noi și renumitul caricaturist Gogu Neagoe, care a vrut să ne arate că imaginile, câteodată, transmit un mesaj mult mai corect decât prin cuvinte. Artistul a adus zâmbete pe chipurile invitaților noștri prin portretele comice realizate instantaneu, folosind o tehnică deosebită. Și “Casa JAD” a fost alături de noi. Reprezentaţii au oferit posibilitatea participanţilor să se relaxeze pe un pat cu pietre de jad și au oferit tuturor câte un voucher gratuit pentru o sesiune de masaj. Invitații au avut ocazia să încerce și două produse – cremă pentru ten şi parfum – ale firmei Galerie de Beauté Paris.