De ce oamenii urmează oameni, nu funcții
Tot mai multe studii specializate arată că un lider care pune presiune pe angajații săi creează de fapt mai multă tensiune și stres decât rezultate optime.
Acest stres se reflectă apoi în creșterea costurilor asigurărilor medicale, creșterea numărului de zile de concediu medical ceea ce conduce automat la reducerea eficienței angajatului și deci a echipei și a firmei.
Angajații supuși unui astfel de mediu de lucru au un risc cu aproape 50% mai ridicat de boli de inimă comparativ cu cei care lucrează într-un ambient de colaborare și susținere.
De asemenea, se știe că pentru un angajat, mediul în care lucrează și colegii de serviciu pe care îi are reprezintă un factor mult mai important decât câștigurile financiare atunci când vor să aleagă un nou job sau când doresc să plece de la cel actual. Cu alte cuvinte, poate că salariul ar putea fi mai mare la actualul loc de muncă, și poate că ar fi de preferat să existe mai multe beneficii oferite de firma la care lucrezi, dar dacă există armonie și o atmosferă de solidaritate între colegi, atunci este foarte probabil că nu vei pleca!
Ce poți face tu ca lider al echipei tale?
Atât timp cât aplici cele mai bune strategii pe care le ai la îndemână , este foarte posibil ca tu și echipa ta să fiți cei mai buni. A fi bun nu înseamnă a fi prost însă. Anumite studii arată chiar că șefii altruiști sunt chiar mai populari și sunt preferați celor care sunt obtuzi, acest lucru mărindu-le popularitatea în rândurile echipei pe care o conduc.
Oamenii urmează lideri nu șefi. Oameni urmează oameni nu funcții!
Amy Cuddy, de la Harvard Business School a demonstrat chiar faptul că liderii care se deschid și au o relație apropiată cu echipa lor, care proiectaeză căldură sufletească, chiar înainte de a-și dovedi calitățile și abilitățile necesare postului, sunt mult mai eficienți comparativ cu cei care conduc cu o mână de fier și sunt stricți.
Un lider care este deschis și care promovează colaborarea și susținerea reciprocă prin exemplul personal, trezește o reacție de reciprocitate în cei pe care îi conduce. Aceștia sunt mult mai dispuși să urmeze exemplul iar rezultatele se pot vedea nu doar la locul de muncă ci și în viața particulară.
Într-un studiu realizat cu 3000 de oameni, publicat de reputata instituție Karolinska Institut s-a demonstrat că atuurile și calitățile liderului influențează în mod direct angajații. Cu cât “șeful” este mai “de treabă” cu atât angajații suferă la propriu mai puține “bătăi de cap” sau probleme cardiace. Pur și simplu, un șef bun… îți merge la inimă.
Mai presus de orice, succesul unei echipe, rezultatele și realizările unui grup și prin extenso ale unei întregi companii sunt, mai presus de orice altceva, dependente de coeziunea și omogenitatea grupului. Când membrii grupului colaborează strâns unii cu ceilalți iar liderul susține acest proces și îl promovează, atunci acea echipă va obține rezultate extraordinare.
Poate că nu îți este clar cum să fii un lider deschis, care își exprimă bucuria și fericirea. Vă fac o sugestie: oamenii au nevoie de experiențe mai mult decât de măriri de salariu! Oferă oamenilor cu care lucrezi experiențe pozitive, creează o atmosferă plăcută și de colaborare în echipa ta și vă veți putea bucura astfel împreună de succes! Reține, un lider fără oameni care să îl urmeze este de fapt un om pierdut pe drum.