Metoda simplă de a menține angajații mai fericiți la locul de muncă
Bonusurile, beneficiile și zilele libere plătite nu sunt suficiente pentru a păstra angajații fericiți. Ca manager arată-i angajatului cât de mult îl apreciezi, îl respecți și îl prețuiești. Doar a trecut printr-un proces de recrutare destul de selectiv în urma căruia tu l-ai ales pe cel mai bun. Cercetările au arătat că angajații care au satisfacție mare la locul de muncă sunt, în general, mai productivi, mai implicați și mai loiali companiilor lor.
Formarea angajaților pentru a-și asuma noi roluri în cadrul companiei contribuie la dezvoltarea carierei, ajutându-vă în același timp să vă mențineți poziția companiei pe piață. Aproximativ 42 de milioane de angajați își vor părăsi locul de muncă în 2018, potrivit Work Institute’s 2018 Retention Report. Motivul pentru care angajații au votat pentru plecarea din companie a fost lipsa oportunităților de a învăța sau de a dezvolta abilități (21%).
Fie că au un program de dezvoltare formal, sau nu, formarea încrucișată poate fi o soluție pentru îmbunătățirea retenţiei angajaților, spune Jason O'Neill, șeful serviciilor de formare globală la Princeton, firma de instruire și consultanță din New Jersey Kepner-Tregoe. Formarea angajaților pentru a-și asuma noi roluri în cadrul companiei contribuie la dezvoltarea carierei angajaților, oferind în același timp beneficii importante angajatorului, inclusiv o mai bună menținere a angajaților, spune el.
Beneficii pentru angajator
Atunci când angajații sunt încurajați și instruiți pentru a prelua diferite roluri, flexibilitatea forței de muncă va ușura angajații. Nu va mai exista acea presiune, sau acel stress că nu va putea să plece în concediu, de exemplu, pentru că nu îl poate suplini nimeni din companie, după cum spune și Faun Zarge, antrenorul de rezilienţă al angajaților. Această posibilitate ca un angajat să îl suplinească pe un altul, la nevoie, poate fi benefică atât pentru angajați, cât și pentru angajatori.
În plus, formarea încrucișată în diverse roluri poate ajuta angajații să vadă imaginea de ansamblu a companiei. "Angajații obosesc și pleacă, deoarece nu văd legătura dintre rolul pe care îl joacă ei în companie și strategia corporativă. Așa că formarea încrucișată este într-adevăr o abordare de tipul "boots on the ground" pentru a aborda acest lucru, pentru că, odată ce un angajat părăsește „cabina” sau iese din biroul de la colț, începe să conecteze rapid acele puncte între rolul lor și rolul colegilor săi ," spune Faun Zarge.
Când Sarah Perry a reușit să pună bazele unei mici organizații nonprofit – The Second Step, o organizație din Newtonville, Massachusetts, care îi ajută pe supraviețuitorii violenței domestice – ea era îngrijorată de epuizarea angajaților. Personalul ei de 25 de persoane a asistat în mod obișnuit peste 800 de adulți și copii care au supraviețuit violenței în familie. Păstrarea angajaților a fost critică nu doar din cauza numărului mic de personal, ci și datorită relațiilor pe care le-au construit cu supraviețuitorii, spune ea.
Când angajații au început să își dezvolte noi abilități, aceștia din urmă au spus că simt cum cresc și învață, chiar și în această mică organizație care nu a putut oferi promovări regulate, spune ea. Și practica „a rupt normele.”
"Există partea de operațiuni ale organizației, care este acoperită de personalul de contabilitate și de dezvoltare, și eu", spune ea. Oamenii au putut vedea mai multe părți ale organizației și modul în care rolurile lor se încadrează în munca și scopul organizației. În timp ce angajatul ocazional a plecat să studieze, spune că nu și-a pierdut angajații din cauza oboselii, atingându-și scopul.
Beneficiile companiei
Echipa de la Kepner-Tregoe este cunoscută pentru longevitate, spune O'Neill, având angajați care au fost alături de companie de zeci de ani. Și în timp ce este rar faptul că cineva a avut același loc de muncă atât de mult timp, chiar și cei care se află în roluri similare își găsesc natura muncii lor schimbându-se de-a lungul timpului. O'Neill spune că formarea încrucișată în cadrul firmei îi ajută pe membrii echipei să învețe abilitățile de care au nevoie pentru a se dezvolta pe sine și a-și dezvolta cariera.
"Trebuie să dați oamenilor diversitatea muncii care îi va menține angajați și interesați în timp ce se va schimba", spune el. "Cineva care știe că pentru organizația în care lucrează sunt importante abilitățile dezvoltate sau învățate ale unui angajat sau știu că există și alte oportunități de promovare sau de educare, va fi mai dispus să rămână să lucreze pentru acea companie mai degrabă decât să caute aceste oportunități în afara companiei".
Cross-trainingul deține, de asemenea, o varietate de alte avantaje pentru companii, spune Daniel McCraine, fondatorul McCrain Associates, un program de formare corporativă bazat pe Des Moines. În primul rând, ajută la maximizarea resurselor, deoarece abilitățile angajaților pot fi desfășurate acolo unde sunt necesare, în loc să se limiteze la o zonă.
"Puteți să vă ocupați de mai multe afaceri și puteți păstra personalul actual pe care îl aveți. Programul este, de asemenea, bun și atunci când diferite tipuri de servicii din cadrul organizației sunt ciclice sau sezoniere. Dacă o anumită afacere este mai puțin productivă într-un anumit sezon, atunci vă mutați doar forța de muncă pe cealaltă afacere ", spune el.
Când angajații înțeleg diferite aspecte ale afacerii, ei iau decizii mai bune și pot fi mai inovativi, spune Zarge. "Îți dezvolți abilități în afara competenței de bază și îți aduci aptitudinile pe care le ai și deodată te „căsătorești” cu aceste noi abilități pe care le dezvolți, îți rămân întipărite în minte poate pentru tot restul vieții tale atât ca angajat cât și ca persoană. Această nouă înțelegere a ceea ce se întâmplă în alte echipe, în alte departamente, cum se fac locurile de muncă este foarte important mai ales pentru companie. Și chiar acolo este locul unde se întâmplă lucruri, astfel încât pot fi create și implementate o mulțime de inovații care au un aport extraordinar pentru organizație ", spune ea. Zarge spune că moralul și colaborarea cresc, de asemenea, prin formarea încrucișată, deoarece angajații au o mai bună înțelegere a altor domenii ale companiei.
Eficientizarea cross-trainingului
Formarea angajaților pentru seturi noi de competențe poate lua forme diferite, în funcție de organizație și obiectivele sale, spune O'Neill. Seminarele și cursurile au fost cele care au fost încercate și au funcționat până acum. Schimbarea de lungă durată necesită o componentă hands-on, spune el. Indiferent dacă alegeți să dezvoltați abilități legate de rolul angajaților sau de cele care prezintă un interes deosebit pentru angajat, indiferent dacă vor ajuta într-un anumit rol, vor fi dictate de ceea ce sperați să realizați, spune el . La Kepner-Tregoe, O'Neill spune că instruirea încrucișată nu face parte dintr-un program formal, ci se realizează prin aflarea preferințelor de dezvoltare a angajatului și găsirea de programe de formare și de extindere sau deprindere de noi abilități care îi vor ajuta să se dezvolte, având grijă să nu îi copleșească.
Chiar și într-un birou mic, echipa lui Perry s-a concentrat pe dezvoltarea profesională, spune ea. Pe lângă seminariile și orele tradiționale, ea a permis, de asemenea, angajaților să-și petreacă 20% din timpul lor la locul de muncă lucrand la ceva care le-a atras atenția în cadrul organizației, indiferent dacă este vorba de locul de muncă sau nu.
McCrain avertizează că o comunicare clară este, de asemenea, eficientă, sau că angajații ar putea crede că formarea suplimentară este motivată de nesiguranța locului de muncă sau de dorința de a-și crește în mod incorect volumul de muncă. Aceste preocupări pot contribui la beneficiile programelor de formare încrucișată, spune el. Zarge sugerează crearea unui plan formal de dezvoltare a angajaților și includerea unei componențe de formare încrucișată pentru a elimina orice îngrijorare a angajaților cu privire la formare sau motivele care stau în spatele acestuia.
În cele din urmă, asigurați-vă că măsurați modul în care instruirea încrucișată este în beneficiul companiei dvs., spune McCrain. Strângeți informațiile de care aveți nevoie pentru a determina impactul asupra reținerii angajaților și asupra productivității rezultate. Acestea vă pot ajuta să vedeți modul în care investiția dvs. de formare încrucișată este justificată – sau vă va ajuta să ajustați această abordare dacă doriți să aveți rezultate mai bune.
Gwen Moran scrie despre afaceri, bani și alte subiecte specific pentru publicații și site-uri web. În 2015, 2014 și în 2012, a fost numită un prim campion al premiilor "Small Business Influencer Awards", este co-autor al Ghidului complet de planuri de afaceri (Alpha, 2010) și al altor cărți.