Angajatul, partener în CSR
Provident Financial România este una dintre primele companii care a susţinut proiectul „Copacul de hârtie“, care își propunea protecţia mediului înconjurător prin reducerea consumului de hârtie în companii, colectarea hârtiei în vederea reciclării şi implicarea voluntară a angajaților în acțiuni de plantare de copaci. „Am încercat în permanenţă să folosim resursele cu măsură: să consumăm mai puțină energie electrică, hârtie și carburant, să lucrăm cu furnizori care au aceleaşi interese de protejare a mediului şi să desfășurăm campanii de comunicare și de conștientizare, în care ne implicăm angajaţii, ca voluntari, în iniţiative de protecţia mediului înconjurător. Totodată, am ales să susținem proiecte care au obiective comune cu cele pe care ni le- am asumat și noi”, spune Romina Roşu, coordonator de programe de CSR al Provident Financial România.
Compania a început, în 2009 şi 2010, parteneriate cu ONG-uri precum ViitorPlus sau EcoAssist, care continuă și în prezent. Sute de angajați și agenți au participat ca voluntari în campaniile de plantare de copaci „Adoptă un copac!“ sau „Plantăm fapte bune!“ sau în cele naționale de curățenie, cum ar fi „Let’s do it, România!“.
Compania are echipe, cum ar fi cele din Târgu-Mureș sau Iași, care au grijă de sute de copii din centrele sociale locale de mai bine de cinci ani. În 2012, peste 640 de angajați și agenți au susținut peste 21 de campanii pentru mai mult de 380 de beneficiari (adulți și copii din familii defavorizate, asociații și fundații, dar şi agenți, clienți și angajați Provident). Efortul lor a fost recunoscut cu locul al treilea la categoria „Susţinerea angajaţilor” în cadrul primei ediții a Galei Romanian CSR Awards, organizată de CSR Media luna aceasta.
De asemenea, din 2007 și până în prezent, numărul voluntarilor a crescut semnificativ. „Doar în 2012 am avut peste 1.300 de voluntari, angajați și agenți (ceea ce reprezintă peste 27% din totalul lor), implicați în programele de educație și prosperitate financiară, în cele de dezvoltare a comunităților locale sau cele de protecția mediului înconjurător. Numărul total de ore de voluntariat a depășit 5.800. Vom continua să susţinem acele programe care răspund nevoilor comunităţii locale astfel încât angajaţii şi colaboratorii noştri să îşi găsească motivaţia să se implice, ca voluntari. Cu atât mai mult cu cât aceştia au aşteptări de la activităţile companiei de responsabilitate socială”, spune Romina Roşu.
Compania s-a implicat în proiecte naţionale, dar şi în diverse campanii locale. De exemplu, prin programul „Fiecare parc are povestea lui!”, au readus la viață nouă locuri de joacă din diferite orașe ale țării. „În mod deosebit, suntem mândri că am realizat primul parc eco-rustic din Cluj-Napoca, locul de relaxare cunoscut de mulți sub numele de La Butuci (fiind în proporție de 90% realizat din materiale ecologice)”, adaugă Romina Roşu.
Mai mult, consultarea clienţilor i-a ajutat pe cei de la Provident să aleagă proiectul câştigător al campaniei organizate cu ocazia împlinirii a cinci ani de activitate în România. Peste 61.000 de clienți au stabilit, prin voturile lor, că Asociația Little People și programul de luptă împotriva cancerului la copii să fie organiazația beneficiară a sponsorizării de peste 30.000 euro.
Din 2006 și până în prezent compania Provident Financial România a investit peste 600.000 de euro în programe de responsabilitate socială.
Colectarea selectivă, principala problemă
Problema protecţiei mediului înconjurător devine din ce în ce mai importantă atât pentru mediul de afaceri, cât şi pentru autorităţi, ONG-uri, mass-media şi cetăţeni. Romina Roşu crede că, în România, una dintre cele mai importante probleme o reprezintă lipsa unui sistem de colectare selectivă aproape de cetăţean (infrastructura necesară) şi, pentru a închide bucla, a unui proces de descurajare a comportamentului iresponsabil – dacă alţii nu aruncă la coşul de gunoi, eu de ce să arunc? „Însă credem că lucrurile se mişcă în direcţia potrivită şi credem că multinaţionalele au avut un cuvânt de spus, pentru că au adus cu ele practici responsabile în zona de protecţie a mediului înconjurător. De exemplu, o bună parte dintre ele au sisteme interne de auditare, iar cele listate la bursă, precum International Personal Finance, grupul din care face parte Provident, au obiective anuale, politici şi proceduri interne pentru reducerea impactului asupra mediului”, spune coordonatorul de programe de CSR al Provident Financial România.
Articol preluat din Revista Cariere de aprilie. Pentru detalii legate de abonare, click aici