Rodica Rapcea, METRO România: Investim în dezvoltarea oamenilor. Ne dorim să le trezim angajaților pasiunea pentru dezvoltare personală, lectură și cultură | Best Employer Fest

METRO România, unul dintre cei mai mari jucători din retailul alimentar local, își construiește strategia de business pe capacitatea de a anticipa schimbarea, îmbinând digitalizarea avansată cu o viziune centrată pe dezvoltarea profesională și personală a celor aproximativ 4.000 de angajați.
„Știm că succesul strategiei de business depinde de oameni, așa că ne poziționăm mereu cu un pas înainte, anticipând schimbările. Ne pregătim pentru neprevăzut și îi antrenăm pe angajați să fie la fel de pregătiți.”, a spus Rodica Rapcea, People & Culture Director și membru în Comitetul Executiv al METRO România.
Alături de programele de dezvoltare profesională incluse în mod constant în orarul managerilor sau al echipelor de vânzări, METRO investește semnificativ în dezvoltarea tuturor angajaților.
„Programele de wellbeing și workshop-urile dedicate tuturor colegilor sunt foarte apreciate. Plecăm de la cum gestionăm stresul, cum ne organizăm bugetul, vorbim despre Eminescu (…) Ne dorim să le trezim angajaților pasiunea pentru dezvoltare personală, lectură și cultură, convinși că, investind în ei, contribuim la succesul organizației”, a explicat Rodica Rapcea.
Ea a fost prezentă în cadrul evenimentului Best Employer Fest, organizat la finalul lunii mai în București de Revista CARIERE în parteneriat cu Macromex, Bucharest Business School, Optical Investment Group, SIAD și Creasoft.
Rata de promovare internă, unul dintre indicatorii cheie ai sănătății unei culturi organizaționale, este urmărit cu atenție la METRO.
„Anul trecut, 18 angajați METRO au fost promovați în roluri regionale, în conducerea superioară sau în poziții de management secundar. Compania înregistrează o rată excelentă de promovare internă, inclusiv pentru middle management și managerii comerciali din magazine.”
Conform evaluărilor pentru certificarea Top Employer, departamentul de HR al METRO România este considerat complet digitalizat, acoperind procese precum onboarding, e-learning și managementul talentelor. Astăzi, o provocare nouă pentru companie vizează extinderea beneficiilor legate de flexibilitate, specifice muncii de birou, către angajații din cele peste 30 de magazine și platforme logistice. Potrivit reprezentantei METRO, soluția constă în integrarea unui proiect de digitalizare a planificării programului de lucru (staff planning).
„Angajații din magazine vor avea posibilitatea să-și aleagă programul de lucru, să schimbe ture sau ore cu alți colegi, oferindu-le o flexibilitate care până acum presupunea negocieri directe cu managerul”.
Legat de importul de forță de muncă, compania a reușit să integreze cu succes angajați din Asia, în special în orașe cu o piață a muncii tensionată, precum Cluj sau Constanța, chiar dacă inițial a existat o oarecare rezistență din partea colegilor români. „Până la urmă, rezolvarea a stat în mâinile liderilor locali. Directorul de magazin este cel împuternicit să aibă grijă de echipă și lucrurile au mers foarte bine, s-au integrat foarte repede.”, a concluzionat Rodica Rapcea.
METRO activează pe segmentul cash & carry, unde operează o rețea de 30 de magazine proprii. Modelul său de business nu vizează consumatorul final, ci clienți – de la micii comercianți revânzători până la operatorii din sectorul HoReCa. Compania mai deține și franciza LaDoiPaşi, un brand-umbrelă care reunește magazinele tradiționale partenere. Unitățile nu aparțin grupului german, ci sunt operate de antreprenori locali, în regim de franciză.
Foto: Rodica Rapcea