Tu știi cum să măsori eficiența campaniilor online?
Indicatori de performanță pentru campaniile digitale
Dintre prezentările și discursurile din prima zi a Internet & Mobile World mi-au captat atenția cele din panelul „Digital performance”, în care Bogdana Butnar, Industry Manager, Youtube România,
Oana Dumitrescu, Head of Online Marketing, Zitec, și Corina Dumitrescu, Social Media Manager, Momobi, au vorbit despre ce ar trebui să urmărești la o campanie pe Youtube, care sunt indicatorii de performanță în cazul unei acțiuni de promovare pe dispozitive mobile și cum ar trebui să arate o campanie multichannel de succes.
„În campanii de mobile KPI se referă în special la numărul de descărcări ale unei aplicații, de vânzările pe care le generăm prin intermediul acelei aplicații sau dacă aceasta face alte lead-uri: pot fi înscrieri la newsletter, apeluri în call-center etc. Aceștia ar fi indicatorii de performanță care se urmăresc în mod tradițional în astfel de campanii”, a spus Oana Dumitrescu.
Cum măsurăm rezultatele unei campanii pe Youtube? „Metricii pe Youtube sunt de două feluri. Fie ești o companie care generează conținut video, spre exemplu, faci tutoriale, și atunci succesul este determinat de numărul de vizualizări ale acelei postări și de numărul de «subscribreri». Dacă ești advertiser, pui view-through, adică acele reclame postate înaintea încărcării conținutului pe care vrei tu să îl vizualizezi. Aici un metric este procentul de oameni care au dat skip după primele cinci secunde de reclamă. Al doilea indicator este rata de «free clicks», adică câte persoane au dat click pe reclama ta și au ajuns la tine în site. A treia metrică este durata de vizualizare a reclamei. Dacă ai, spre exemplu, un videoclip de 30 de secunde, cât au văzut din acea reclamă persoanele cărora li s-a afișat acel video”, a explicat Bogdana Butnar.
Iar dacă aveți o problemă cu o rată foarte mare de skip peste reclama voastră, Industry Managerul Youtube România afirmă că ar trebui să aveți o discuție cu cel care a făcut filmulețul respectiv pentru că ar putea ca reclama să nu fie suficient de creativă.
Implementarea cu succes a unei campanii multichannel ține foarte mult de modul în care reușești să intri în contact cu publicul tău. Corina Dumitrescu a prezentat un studiu de caz al celor de la Piraeus Bank care au vrut să creeze o interfață mai jucăușă între bancă și consumator. Așa a luat naștere DOT, un roboțel care să interacționeze cu utilizatorii pe pagina de Facebook a companiei și care să genereze awareness. Totuși, agenția a mers mai departe și a creat un roboțel real care s-a plimbat prin București și a discutat cu trecătorii generând curiozitate, care ulterior s-a tradus în creșterea numărului de utilizatori pe Facebook, iar filmulețele cu acestă mascotă au strâns peste 130.000 de vizualizări pe Youtube.
„Atunci când ai de făcut o campanie pe un singur canal de comunicare, nu te sfii să încerci și altele. Dacă o campanie este pentru online, aceasta poate merge foarte bine și offline pentru a genera cât mai mult «buzz». Iar pentru cei care administrează pagini de Facebook am un sfat: ieși dintr-o singură poveste. Nu te limita la a face postări doar despre produse. Atrage lumea către acea pagină și prin alte povești”, ne sfătuiește Corina Dumitrescu.
Ai grijă la nonvânzări!
„Dacă până în 2008 orice făceai dădea rezultate, pentru că oamenii aveau bani și erau dispuși să încerce orice, acum suntem într-o perioadă în care oamenii nu au bani, sunt dispuși să verifice orice, dar să încerce foarte puține lucruri. E foarte important să măsori absolut orice până se întâmplă o cumpărare. Pentru că lumea se concentrează foarte mult pe a măsura vânzările și a înțelege de ce se întâmplă vânzările respective, dar foarte puțini măsoară nonvânzările. Care este motivul pentru care cineva care a pus un obiect în coșul online nu a încheiat vânzarea?”, afirmă Bogdana Butnar, care ne sfătuiește să angajăm analiști de date ce ar putea să ofere o serie de răspunsuri la această întrebare.
„În loc să ne batem pentru market share, am putea să vindem celor care nu au încheiat vânzarea și astfel ne-am tripla vânzările”, conchide specialistul Youtube.
Lansări de aplicații
Evenimentul va găzdui lansarea a peste 20 de aplicaţii şi soluţii de business, printre acestea numărându-se și Sage ERP X3 Sales App, soluție dedicată întreprinderilor mici și mijlocii creată special pentru forța de vânzări. Noua aplicație pentru iPad poate fi descărcată din Apple Store și permite utilizatorilor să acceseze datele înregistrate în soluția ERP cu ajutorul unui iPad, fie că au conexiune la un serviciu de internet mobil sau nu. Utilizând această aplicație, angajații care ocupă poziții de vânzări și se află frecvent pe teren au acces în timp real la informațiile și serviciile operaționale.