Eticheta ce poate fi încălcată
Mulţi ne gândim să scoatem din cotidian cel puţin o prezentare power point, astfel încât să fie „mai altfel”, deşi respectăm şi folosim şi brandingul de companie. De ce nu s-ar întâmpla şi în ceea ce priveşte ţinutele sau accesoriile? Mai ales că sfaturile fashion editorilor nu trec cu vederea segmentul „corporate” de audienţă, în special cel tânăr, cel care până acum nu prea îşi găsea „locul” în colecţiile clasice, de vestimentaţie pentru birou, aşa cum este uneori pe nedrept clasificat.
Fantezie şi creativitate… în special pentru business
„Ineditul nu este o opţiune doar pentru timpul liber al unei femei atente la imaginea ei şi care lucrează într-o companie sau o bancă”, spune Luminiţa Faurescu, fashion editor cu o experienţă de mulţi ani.
Ameţitoarele linii şi culori prezentate pentru sezonul de toamnă-iarnă 2013, la New York, Paris, Tokyo sau Milano, nu sunt extravaganţe. În aproape fiecare colecţie există măcar o piesă clasică, ce ne poate inspira, dacă avem deschiderea să o remarcăm, mai ales dacă nu pornim de la ideea că prezentările de modă haute couture sunt doar pentru un segment restrâns de audienţă.
Detaliile chiar fac diferenţa
Când vine vorba despre ce te poate scoate din marea „masă”, ca imagine, specialista este categorică: „Accesorizarea atent gândită, texturile variate, căptuşelile, finisajele atent executate în stil retro-chic sunt cele care fac diferenţa… exact ca un proiect pus la punct, la finalul căruia nu poţi exclama decât: Excelent!”.
Un exemplu poate fi ceea ce propun an de an, în fiecare colecţie, experţii de la YOKKO. Aceştia sugerează, alături de conceptul ferm că detaliile sunt definitorii şi foarte importante, ideea ca anotimpul să facă parte din garderoba noastră. Cum? Nimic mai simplu. Poate chiar cu ajutorul texturii piesei de vestimentaţie şi a nuanţei acesteia – un sacou din buclé, pudrat parcă de nea, nu poate fi decât întruchiparea unei dimineţi de toamnă cu brumă… Da, sună poetic, dar cu siguranţă că poate aduce o notă deosebită imaginii noastre, notă la care, poate, nu ne-am fi gândit. Așa cum un fermoar plasat în mod inedit sau o garnitură de bun gust, cum puteți vedea aici, individualizează o ținută aparent clasică.
Expertul Gareth Scourfield, Senior Fashion Editor al Esquire Magazine UK spunea că: „Dacă m-am uitat mai atent la o cămaşă sau la un sacou, indiferent că era pentru femei sau bărbaţi, a fost pentru că am vrut să văd în primul rând ce tip de nasturi a folosit producătorul sau creatorul. Nici nu vă daţi seama de diferenţa dintre aceste piese accesorizate cu nasturi deosebiţi, faţă de cele mass market sau, cum le spun eu, convenţionale… cu nasturi simpli, ok, dar nu întotdeauna capabili să mă convingă să propun cititorilor acea piesă de vestimentaţie”. Şi acest exemplu este urmat de colecţii româneşti care… da, sunt foarte atente la detalii.
De la 9 la 18… eleganţă, dar şi fantezie
Pentru femeile de toate vârstele, care activează în variate domenii de business între orele 9 şi 18 există deci un anume cod. Uneori mult prea strict, aşa cum consideră segmentul mai tânăr. Cu „termeni” ce definesc destul de clar cum trebuie să arate o ţinută, ce accesorii sunt cele mai potrivite acestui tip de linie vestimentară.
Tocmai acel segment tânăr este cel care vrea să schimbe ceva şi pentru care, iată, avem veşti, bune de la creatori şi specialiştii în fashion pe care i-am consultat. Rochiile fluide, cu linia clasică şi curată, fustele creion din material îndrăzneţ, deşi la nivelul genunchiului, bluzele din tricot fin, dar colorate… abia aşteaptă să fie puse în evidenţă în mediul de business, fără restricţii. Tocmai acele colecţii atente la detalii „spun” cu tărie acest lucru şi ne invită să ne schimbăm optica.
Deci, regula poate fi schimbată. De aceea vă invităm să îndrăzniţi: verdele de impact al unui compleu din stofă moale, nasturii eleganţi ca o bijuterie sunt argumente cu care vă propunem să încălcăm (cu fantezie) eticheta.
Articol preluat din Revista Cariere de septembrie. Pentru detalii legate de abonare, click aici