CEO+HR Roundtable București | Cum ar descrie liderii jobul lor unui copil

În cadrul CEO & HR Roundtable București, din 18 Septembrie 2025, eveniment organizat de Revista CARIERE dedicat liderilor și specialiștilor, speakerii au fost provocați să răspundă la o întrebare simplă: „Cum ți-ai descrie jobul unui copil de patru ani?”. Răspunsurile au dezvăluit nu doar complexitatea muncii lor, ci și profunzimea motivațiilor personale, empatia și dorința unei schimbări reale în viețile oamenilor.
Pasiunea devine limbaj universal
Marcello Longhi, VP & General Manager al Novo Nordisk a povestit cum încearcă să le transmită copiilor săi esența misiunii sale.
„Ceea ce încerc să le explic copiilor mei este că lucrez aici singur, în primul rând în București. Deci, când trebuie să vorbesc despre asta cu copiii mei, e puțin complicat pentru că nu e doar despre titlul jobului – e despre viața mea, despre viața lor în primul rând. Și îmi place să spun că sunt aici pentru că vreau să ajut pacienții care trăiesc cu diabet, obezitate și alte boli cronice grave. Și asta nu e doar un fel de motto al companiei. Chiar cred în asta, altfel nu aș putea fi aici singur”, a răspuns el.
Transformarea experiențelor în povești pentru copii
Ca să aducă realitatea muncii mai aproape de cei mici, Iulia Chapuis, People&Organization Director al Novo Nordisk, a povestit despre un eveniment dedicat angajaților și copiilor lor:
„Am un copil de cinci ani, deci trebuie să mă adaptez. Odată am creat un eveniment pentru angajații organizației și erau invitați cu micuții lor la birou. A fost o zi cu uși deschise pentru copii. Ne-am gândit cum să le prezentăm ce fac părinții la job. Practic, am creat împreună cu un artist local un puzzle în care mama și tata erau reprezentați ca supereroi. Mama mea salvează vieți, iar tata este un supererou care salvează vieți. Așa că și Marello este aici în România, salvând vieți, pentru că misiunea și scopul companiei sunt atât de importante încât se reflectă în 100% din sondajele de opinie ale angajaților. Înțeleg impactul jobului meu și viețile pe care le îmbunătățesc sau poate chiar le salvez. Așa că salvăm vieți și am făcut această conexiune că suntem supereroi. Poate am exagerat puțin, dar așa am prezentat copiilor noștri ce fac părinții la muncă”.
Astfel, munca și misiunea companiei devin tangibile, chiar și pentru cei mici.
Realitatea percepută de copii
Mulți copii interpretează simplu, dar sincer, activitățile părinților.
„Nu cred că am reușit vreodată să-i explic copilului meu ce fac. Cred că singura dată când a părut să creadă că am o muncă pasionantă a fost după un team building, când i-am spus că „construim un oraș”. Atunci a început să plângă și mi-a spus: «Trebuie să construiești un oraș împreună cu mine». Așa că am construit un oraș în acel weekend. Mai târziu, când avea șase ani, mi-a desenat o poză cu mine la birou și a pus un balon de cuvinte cu «bla bla bla». Asta a fost practic singura modalitate prin care am reușit să-i transmit ceva despre munca mea”, a spus Dana Gheorghe, EMEA HR Leader în cadrul Genpact.
Această poveste arată cum copiii percep munca drept un joc, un proces creativ și un spațiu de explorare.
Munca văzută prin ochii copiilor
După ce liderii au povestit despre cum își explică munca propriilor copii, discuția s-a îndreptat către modul în care cei mici percep activitățile părinților.
Marina Vernetti, Chief Operating Officer Europa, Marea Britanie și Africa – Genpact: „Este destul de similar. Desigur, am trei copii de vârste diferite, dar pentru ei eu doar trimit e-mailuri și vorbesc mult în mai multe limbi, așa că nu știu exact ce fac. Dar într-o zi am încercat să-i explic fiicei mele ce fac. Cea mai simplă modalitate pe care am găsit-o a fost să-i spun că rezolv probleme pentru ca oamenii să fie mai fericiți – fie angajații mei, fie clienții, fie cei din jurul meu. Asta e responsabilitatea mea, să încerc să rezolv problemele zilnic, ceea ce e epuizant, dar o fac cu un zâmbet.”
Aceste experiențe ne reamintesc că leadership-ul nu se reduce la decizii strategice sau la procese complexe. Esența sa constă în impactul asupra oamenilor, în felul în care liderii inspiră, sprijină și construiesc o cultură organizațională sănătoasă.
Foto: Revista CARIERE