Eszter Martin, NN Asigurări de Viață & NN Pensii: Avem un cadru de lucru flexibil, fără obligativitatea prezenței la birou în fiecare zi

Un ritm de lucru flexibil, în care angajații vin când doresc la birou, acces la servicii de telemedicină și suport psihologic, programe de training, masaj și fructe proaspete la birou ‑ acestea sunt câteva dintre instrumentele prin care NN își susține strategia de employer branding. Compania monitorizează constant impactul inițiativelor de HR, pe baza feedbackului direct al angajaților, într‑un context în care nivelul de engagement și rata de satisfacție internă sunt ridicate, iar certificarea anuală Top Employers confirmă direcția adoptată.
„Suntem lideri pe piața asigurărilor de viață în România și ne asumăm responsabilitatea de a crea un mediu în care peste 500 de colegi din sediul central și peste 1.700 de consultanți și manageri din forța de vânzări se simt apreciați, susținuți și încurajați să evolueze. Investim constant în sănătatea, echilibrul și dezvoltarea lor, pentru că performanța sustenabilă vine doar într‑un mediu sigur și echitabil”, spune Eszter Martin, Chief People Officer, NN Asigurări de Viață & NN Pensii.
Cu peste 20 de ani de experiență în industria financiară, dintre care mai bine de 10 petrecuți în roluri‑cheie în cadrul companiei de asigurări NN, Eszter Martin conduce politicile de resurse umane ale unei organizații deschise către tehnologie și atentă la așteptările noilor generații.
NN a obținut și certificarea Top Employers România, care confirmă angajamentul companiei pentru un mediu de lucru în care angajații se simt apreciați și susținuți. „Ne dorim ca fiecare coleg să simtă că face parte dintr‑o organizație care îl sprijină cu încredere și grijă reală, în toate etapele vieții profesionale.”
Wellbeingul, o prioritate strategică în contextul post‑pandemic
Industria financiară este adesea asociată cu un nivel ridicat de stres, iar pandemia a amplificat nevoia de flexibilitate, dar și de modele care să reducă din presiunea psihologică resimțită de angajați și să susțină echilibrul între viața profesională și cea personală. În acest context, NN a implementat măsuri pentru a construi un mediu de lucru sustenabil.
„Wellbeingul este parte din cultura noastră, nu doar un răspuns la contextul post‑pandemic. Am creat un cadru de lucru flexibil, fără obligativitatea prezenței la birou în fiecare zi, în care angajații își pot adapta ritmul și locul de muncă. La sediu, oferim masaj, fructe proaspete și evenimente pentru conectare.”
Angajații au acces la platforme precum Hilio și Telios, care oferă suport psihologic, telemedicină și resurse personalizate de wellbeing. Impactul acestor programe este măsurat prin sondaje anuale de satisfacție, care oferă date despre starea de bine, implicare și încredere. „Construim o organizație suste‑ nabilă, în care grija pentru oameni este esențială și autentică.”
Leadership empatic, cheia unei culturi de încredere
Se spune că angajații nu părăsesc companii, ci manageri. Pentru a preveni acest lucru, NN investește masiv în dezvoltarea liderilor prin programe dedicate atât celor aflați la început de drum, cât și prin inițiative de coaching și mentorat adresate celor cu experiență, folosind instrumente specifice pentru a încuraja și evalua comportamentele esențiale pentru cultura organizațională, totul într‑un cadru care promovează un stil de leadership empatic, colaborativ și deschis.
„Avem programe pentru liderii la început de drum, dar și inițiative de leadership avansat, coaching și mentorat pentru cei cu experiență. Mai mult, avem chiar și instrumente dedicate pentru a promova și evalua acele comportamente esențiale pentru cultura noastră organizațională. Susținem un stil de leadership empatic, colaborativ și deschis”.
Compania oferă și programe de training pentru managementul schimbării, care sunt necesare într‑un context de business dinamic. „Ne dorim ca fiecare lider NN să conducă prin exemplu și să creeze un mediu în care oamenii pot performa și evolua cu încredere.”
Cum se măsoară succesul unei strategii de employer branding
NN evaluează succesul strategiei de employer branding printr‑un mix de indicatori interni și externi. Un indicator‑cheie este sondajul anual de satisfacție, unde se menține peste scorul de 8 din 10. De asemenea, eNPS‑ul companiei (Employee Net Promoter Score – este un indicator care măsoară loialitatea și satisfacția angajaților față de compania în care lucrează) este de 62, un rezultat foarte bun pe o scală de la ‑100 la 100. Alți indicatori de performanță includ rata de retenție, atragerea și păstrarea talentelor‑cheie, timpul de recrutare și feedbackul din interviurile cu angajații care au părăsit compania.
„Un brand de angajator autentic se construiește zi de zi, prin experiențe reale și consecvente.”
Cea mai mare provocare în atragerea și retenția talentelor în sectorul financiar din România este concurența extinsă, nu doar cu alte companii din domeniu, ci cu întreaga piață a muncii.
„Talentele caută valori autentice, flexibilitate, dezvoltare și apartenență, nu doar un domeniu. NN este un angajator internațional, care se diferențiază printr‑o cultură empatică, flexibilitate reală, oportunități de creștere profesională (inclusiv internaționale) și un pachet de beneficii competitiv”.
La acestea se adaugă și inițiative de implicare socială, care oferă sens și contribuție.
„Ascultăm constant feedbackul colegilor și construim o experiență holistică, în care se simt respectați și valorizați. Asta ne ajută să fim relevanți și atractivi într‑o piață a muncii în continuă schimbare.”
AI va avea impact în modelarea brandului de angajator
Privind spre următorii 3‑5 ani, Eszter Martin anticipează un rol tot mai important al tehnologiei, inclusiv al inteligenței artificiale, în modelarea brandului de angajator.
În acest sens, NN explorează deja inițiative care integrează inteligența artificială în interacțiunile cu candidații, având în vedere că noile generații, în special Gen Z, valorizează dezvoltarea continuă, flexibilitatea și accesul la oportunități internaționale. Programe precum NN Bootcamp oferă studenților experiență practică, iar traseele de carieră globale sunt un atu pentru tinerii angajați.
„Continuăm să ne adaptăm strategia pe baza insighturilor și așteptărilor noilor generații. Certificarea Top Employer România, obținută anual, ne oferă direcții clare pentru îmbunătățire și ne susține în menținerea poziției de angajator de top pe termen lung.”
Foto: Eszter Martin

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 300 | Septembrie 2025