Generația Z: Cum să adaptezi leadership-ul pentru noua forță de muncă
Generația Z intră rapid pe piața muncii. Și vine cu valori și așteptări diferite față de generațiile anterioare. Este, prin urmare, de la sine înțeles că strategiile companiilor trebuie să fie adapte acestei generații dinamice, pentru ca tinerii să fie și să rămână motivați.
Ce definește Generația Z?
Sunt nativi digitali. Angajați care au crescut cu tehnologia, astfel că cei mai mulți așteaptă soluții rapide și eficiente.
Sunt atenți la valorile etice și la sustenabilitate (nu înseamnă că alte generații nu sunt). Pun un mare accent pe sănătatea mentală dar și pe flexibilitatea locului de muncă. E generația care înțelege și mai mult cât de important e echilibrul dintre viața personală și cea profesională.
CITEȘTE ȘI: Mentalitatea de creștere: Cum influențează mindset-ul liderului succesul organizației
Adaptarea stilului de leadership
Oferirea de feedback constant și constructiv este foarte importantă. Este metoda prin care tinerii se pot simți apreciați. Dacă e important să știe când greșesc, la fel de important e să știe și când sunt buni.
Oportunitățile de învățare constante vin și ele ca o nevoie. La fel și diversitatea, dar și incluziunea.
Nu mai e un secret pentru nimeni că, odată cu pandemia de COVID-19, lucratul de acasă a devenit o obișnuință pentru multe companii dar și pentru mulți angajați, deopotrivă. Foarte mulți tineri vor aprecia politicile hibride de muncă, pentru a oferi echilibru.
Este clar, așadar, că într-o perioadă cu atâtea schimbări și în relația cu o generație mereu în mișcare, liderii trebuie să fie atât flexibili cât și orientați spre tehnologie. Toate acestea în timp ce ținta legată de calitate rămâne ridicată.
Foto: ID 247027744 © Lacheev | Dreamstime.com