Leadership la zi: Cum să faci față noilor provocări ale echipelor hibride
Liderii companiilor și organizațiilor se confruntă din ce în ce mai mult cu nevoia gestionării echipelor hibride, care combină munca la distanță cu prezența fizică la birou.
Putem, într-o oarecare măsură, să catalogăm acest lucru drept o nouă provocare, apărută odată cu numărul tot mai mare de angajați care lucrează de acasă.
Succesul în acest mediu depinde de adaptarea stilului de conducere și de dezvoltarea unor abilități esențiale, precum empatia, comunicarea clară și capacitatea de a crea o cultură organizațională flexibilă, potrivit Gartner.
Abordarea caracterizată de autenticitate, empatie și adaptabilitate, pentru a sprijini angajații în diversele moduri de lucru hibride, devine, astfel, o necesitate.
CITEȘTE ȘI: Generația Z: Cum să adaptezi leadership-ul pentru noua forță de muncă
În plus, integrarea tehnologiilor digitale joacă, și ea, un rol crucial în facilitarea colaborării și comunicării în cadrul echipelor dispersate geografic. Liderii trebuie să promoveze utilizarea eficientă a instrumentelor digitale pentru a asigura coeziunea și productivitatea echipei.
La fel de importantă este și menținerea echilibrului între preferințele angajaților pentru munca la distanță și necesitatea organizației de a păstra coeziunea internă. Liderii trebuie să dezvolte politici flexibile care să răspundă ambelor cerințe.
Experții sunt de părere că adaptarea la aceste schimbări nu este doar o necesitate temporară, ci o oportunitate de a întări cultura organizațională și de a dezvolta lideri mai eficienți. Prin adoptarea unor strategii adecvate, organizațiile pot transforma provocările echipelor hibride în avantaje competitive.
CITEȘTE ȘI: Mentalitatea de creștere: Cum influențează mindset-ul liderului succesul organizației
Foto: ID 56359810 © Costasz | Dreamstime.com