Ce dau şi ce primesc
Să vă prezint lista, din nou:
1. Comunic ceea ce aştept de la el/ea;
2. Ofer toate materialele şi echipamentele care să îi permită să îşi desfăşoare munca în ordine/cum trebuie;
3. Îi ofer posibilitatea de a face zilnic lucrurile la care se pricepe cel mai bine;
4. Laud sau transmit apreciere cel puţin săptămânal;
5. Îi transmit că este important pentru mine ca persoană;
6. Îi încurajez dezvoltarea;
7. Ţin cont de părerile lui/ei;
8. Îi transmit că munca pe care o face şi rolul pe care îl are este important/ă pentru îndeplinirea misiunii;
9. Îi păstrez doar pe aceia care sunt devotaţi să facă o treabă de calitate;
10. Încurajez prietenia;
11. Discut la fiecare şase luni despre progresul pe care îl face;
12. Ofer posibilitatea de a învăţa şi de a avansa.
Abia după un foarte lung moment de tăcere ne-am putut continua discuţia. Motivul? Este mult mai uşor să evaluezi ceea ce primeşti de la ceilalţi, decât să analizezi şi să te confrunţi cu ceea ce faci tu personal.
„Ignore” e cel mai rău
Analiza tranzacţională clarifică termenul de „stroke” (stimul) printr-un experiment celebru cu trei grupe de şobolani, care ne ajută să înţelegem foarte bine atât nevoia de feedback cât şi efectele pe care le are acesta. Se iau trei grupe de şobolani cărora li se oferă condiţii identice de habitat (cazare în single) şi aceeaşi hrană.
Citiți articolul integral pe hrmanageronline.ro