Cum prevenim epuizarea angajaţilor?
Un articol publicat pe hrmorning.com citează un studiu al ComPsych (companie care se ocupă cu programe de asistenţă pentru angajaţi) ce arată că în 2012 peste 63% dintre respondenţii americani manifestau un nivel ridicat de stres şi oboseală la locul de muncă. În Europa, statisticile arătau tot anul trecut că unul din trei angajați resimte un nivel ridicat de stres din cauza conflictului dintre job și viața personală.
În cazul studiului american, rezultatele mai arată că:
· 39% dintre respondenţi au desemnat volumul de muncă drept principala cauză a stresului la job;
· 36% dintre respondenţi au pierdut cel puţin o oră pe zi la nivel de productivitate din cauza stresului;
· 55% au recunoscut că au absentat o zi sau două pe an din cauza stresului;
· 53% au spus că îşi alocă frecvent „pauze de stres” pentru a socializa cu ceilalţi colegi;
Problema stresului la locul de muncă nu este o ştire de ultimă oră, dar cu toate că angajatorii sunt conştienţi de implicaţiile stresului, statisticile continuă să dezvăluie o realitate îngrijorătoare. Şi atunci, de ce nu dau politicile noastre rezultatele dorite? Poate că nu acţionăm în direcţia potrivită. Ştiu că multe sfaturi sună idealist şi imposibil de aplicat într-corporaţie, dar dacă îl luăm pe „nu” în braţe nici nu putem să ne mirăm ulterior că angajaţii noştri sunt trişti, stresaţi sau obosiţi.
În continuare vă prezint integral articolul publicat pe hrmorning.com:
„Ce înseamnă de fapt epuizarea la locul de muncă? Cum arată? Josh Tolan, CEO al reţelei de video-recruiting Spark Hire, explică:
Sunt aici, dar nu sunt
Una dintre cele mai mari descoperiri ale studiului ComPsych constă în faptul că 22% dintre angajaţi au nominalizat „prezenţa la locul de muncă” ca fiind mai importantă decât „îndeplinirea sarcinilor” sau „îmbunătăţirea performanţei”.
Se spun multe, dar pe şoptite
Aşa cum indică studiul, angajaţii care se simt copleşiţi reuşeşc să se mai detensioneze discutând aceste aspecte cu ceilalţi colegi. În mod normal, cu toţii vă doriţi ca angajaţii să comunice deschis. Dar dacă managerii încep să aibă impresia că discuţiile colegiale au efect negativ, atunci apar problemele.
Oboseala psihică
Angajaţii care sunt în mod constant presaţi de volumul de muncă, nu vor fi niciodată capabili să genereze idei „outside the box”. De ce? Pentru că sunt mult prea ocupaţi..
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.