Din ce în ce mai multe programe de wellbeing
„Angajaţii noştri pot beneficia de un program de lucru flexibil, pentru a se bucura din plin de timpul lor. Astfel, ei pot opta pentru schimbarea orei de începere a programului de lucru (de la 07.00 la 10.00) şi pentru durata pauzei de masă (de 30 de minute sau de o oră). Astfel, oricare ar fi alegerea lor, timpul efectiv de lucru este de 8 ore, la care se adaugă pauza de masă, însă este mult mai flexibil şi poate fi ales de angajat în acord cu managerul direct”, spune Ioana Grigore, HR Business Partner.
În afară de posibilitatea de a-şi creiona propriul program de lucru, angajaţii Orange au o gamă largă de beneficii nonfinanciare: abonamente la clinici medicale, asigurări de sănătate, tichete de masă, facilităţi la cluburile sportive, reduceri oferite de librării, grădiniţe, producători sau comercianţi diferiţi. În plus, pentru a-şi susţine salariaţii să folosească cele mai noi tehnologii, compania a reuşit să contureze împreună cu producătorii o ofertă bună pentru angajaţi, astfel încât să îşi poată achiziţiona cele mai noi telefoane şi tablete.
Un alt program dezvoltat în companie este alocat managerilor nou-veniţi, cărora li se oferă un set de competenţe care se adresează ambelor zone de acţiune, atât cel operaţional, cât şi cel axat pe dezvoltarea echipei pe care o au în subordine.
Pe lângă toate cele de mai sus, încă din 2012, Orange a pus la punct un program intern de wellbeing prin care oferă angajaţilor posibilitatea de a da curs pasiunilor lor. Focusul acestui program este pe 3 arii: sănătatea fizică, emoţională şi dezvoltarea personală, astfel încât ei primesc instrumentele necesare pentru a-şi crea un echilibru între viaţa personală şi profesională.
Fie că participă la sesiuni de parenting, ergonomie sau antrenamente sportive, fie că sunt pasionați de pictură, actorie, gătit sau vor să experimenteze şi să îşi dezvolte noi hobby-uri, compania le pune la dispoziție toate acestea la sediul în care își desfășoară activitatea. Practic, încă de la angajare, pentru a se integra mai uşor şi a înţelege cum funcţionează compania, un proaspăt salariat Orange are parte de Induction Day. Atunci află care este responsabilitatea fiecărui departament, cum funcţionează echipele, care sunt beneficiile pe care le are şi de unde poate afla cel mai rapid răspunsul la întrebările sale. „În funcţie de fiecare departament, noii colegi intră într-un program de formare care durează între una şi cinci săptămâni. În plus, orice echipă are la dispoziţie opţiunea de fellowship: un senior îl ghidează pe nou-venit”, spune Ioana Marcu, HR Director, Orange România.
Cel mai popular şi de succes program de dezvoltare este Orange Business School, o platformă on-line în care este postat calendarul trainingurilor, iar orice angajat poate opta să participe la un curs în funcţie de ariile de interes şi de timpul pe care îl are la dispoziţie. „Un alt program de succes este cel de consiliere în carieră, prin care angajaţii pot afla, cu ajutorul echipei interne de HR, mai multe despre: ceea ce ştiu şi pot să facă, ceea ce consideră că li se potriveşte, resursele existente şi cele necesare pentru a-şi atinge obiectivele şi asumarea unui plan pe termen mediu şi lung care să susţină demersul lor”, adaugă Ioana Marcu.
Toate eforturile făcute la nivel intern prin oferirea posibilităţii angajaţilor de a participa la aceste proiecte influenţează direct parametrii sănătăţii organizaţionale. „Calitatea climatului şi a culturii organizaţionale este direct legată de performanţa unei companii, iar aici comportamentul managerial are un rol decisiv şi direct. De aici şi concentrarea noastră pe proiectele dedicate echipei manageriale”, mai spune Ioana Marcu.
Ce îşi doresc angajaţii?
Din experienţa Departamentului de HR al Orange, după un mediu de lucru prietenos în care vii la birou cu plăcere şi în care este încurajată iniţiativa şi implicarea, angajaţii apreciază foarte mult aceste beneficii nonfinanciare.
„Avem cursuri unde sălile sunt pline şi pentru care primim solicitări de a organiza noi sesiuni. Angajaţii sunt preocupaţi de pasiunile lor, de hobby-uri şi de zona de dezvoltare personală. Prin toate iniţiativele interne încercăm să răspundem acestor nevoi şi să venim în întâmpinarea angajaţilor”, spune Ioana Marcu.
De exemplu, de curând a fost lansat la nivel intern proiectul Orange Passion prin care angajaţii pot veni cu o propunere de proiect care reprezintă cel mai bine pasiunea lor, prezintă care sunt obiectivele proiectului, oamenii implicaţi, dar şi bugetul necesar îndeplinirii acestuia. În funcţie de bugetul programului, echipa Orange Passion selectează câteva proiecte care vor fi susţinute financiar.
Articol preluat din Revista Cariere de iunie. Pentru detalii legate de abonare, click aici