Un manager bun înseamnă un om bun
În august 2010, când s-a deschis primul Starbucks din Timișoara, Andreea Jura, District Manager, Starbucks Romania, Amrest Coffee, a fost la un interviu pentru un job. Avea deja experiență în vânzări, dar, mai mult decât atât, era un mare fan al brandului. „A fost un interviu clasic, a contat enorm experiența mea din sales și cred că m-a ajutat mult și faptul că sunt un mare fan Starbucks, abia așteptam să se deschidă la Timișoara. Cred că oamenii au apreciat entuziasmul meu pentru brand și au decis să îmi dea această șansă”, spune Andreea. Timp de patru ani a fost Store Manager în Timișoara, iar în ianuarie 2015 a fost promovată District Manager.
Experiență în sales
Absolventă a Facultății de Matematică și Informatică a Universității de Vest din Timișoara, Andreea Jura a început să lucreze încă din timpul facultății. S-a angajat la magazinul Jack Wolfskin, în 2006, și, pentru că era foarte ambițioasă și serioasă, a promovat rapid la poziția de Store Manager. Peste doi ani, a plecat pe aceeași poziție la Columbia Sportswear. „Sunt o persoană foarte activă și n-am fost niciodată genul de om care așteaptă să i se întâmple lucruri în viață, ci genul care le provoacă. Studiile m-au ajutat enorm să am o minte limpede și organizată, să îmi dezvolt gândirea strategică, să fac planuri corecte de afaceri și, mai ales, să am viziune în ceea ce fac”, spune ea.
Acum, Andreea coordonează mai multe locaţii, trei din Bucureşti, două din Constanța și două din Braşov, o echipă de aproximativ 90 de angajați. Ea crede că, la Starbucks, ca la orice job, provocarea cea mai mare este să construiești o echipă profesionistă, de încredere, pe care să te poți baza și care să dea tot ce e mai bun, în fiecare zi. „Sunt extrem de mândră că am reușit asta, suntem o echipă minunată, cu oameni plini de viață, responsabili, dar și amuzanți, și prietenoși, care învățăm în fiecare zi unii de la alții.”
Oportunitate de carieră
În plus, Starbucks este un loc de muncă foarte bun pentru tineri, deoarece le oferă posibilitatea de continuă dezvoltare şi multe oportunităţi pentru formarea unei cariere. Mai exact, începi cu funcția de barista și imediat poți deveni Store Manager, mulţumită programului personalizat al companiei, denumit Spread Your Wings, dezvoltat intern în AmRest. De exemplu, Andreea spune că în 2017 a ajutat la dezvoltarea a peste 50 de manageri şi, de asemenea, a atras multe talente din exterior.
În calitate de District Manager Starbucks, Andreea are și atribuții care țin de nevoile brandului, de perfecționarea personalului, de verificarea activităților operaționale. Ea este responsabilă de ceea ce înseamnă interfaţa între operaţiuni şi departamentul de Marketing. De asemenea, oferă suport şi lucrează îndeaproape cu departamentul de Supply Chain, astfel încât să identifice împreună soluţii reale pentru evaluarea şi creşterea performanţelor departamentului. Ca District Manager, are obiective foarte specifice, atât la nivel financiar, cât și legate de creșterea și popularizarea brandului.
„La Starbucks este vorba şi despre inovaţie, căutăm în mod constant concepte noi, produse și metode noi pentru a ne satisface clienţii”, spune Andreea.
Anul acesta, de exemplu, Starbucks va introduce conceptul Clover Reserve – ofertă unică de cafea boabe, metode alternative de preparare și design premium.
În 2017, compania a deschis zece noi locaţii, inclusiv în oraşe în care nu aveau cafenele, cum ar fi Oradea, Sibiu, Galați. Anul acesta se vor concentra pe concepte noi: primul Starbucks Drive Thru din România s-a deschis în ianuarie, în vestul Bucureștiului, asigurând o experiență convenabilă drive. În plus, în luna februarie, Starbucks va introduce conceptul Clover Reserve, ce va duce experiența cafelei la un alt nivel – ofertă unică de cafea boabe, metode alternative de preparare şi design premium.
Încearcă să își împartă timpul într-un mod echilibrat
“Se vede cu ochiul liber când intri undeva dacă echipa care lucrează acolo e sudată și ok, simți în atmosferă relația de prietenie, relaxarea, bucuria de a fi împreună. Știu, e un job, dar dacă jobul nu îți aduce bucurie, atunci ești un om nefericit. Ai nevoie de echilibru în viață – familia, pe de o parte, locul de muncă, pe de alta. Eu, peste tot pe unde am lucrat, am pus accent pe importanța echipei, știind că dacă formezi și încurajezi oamenii, vei face, cu siguranță, o treabă excelentă”, adaugă Andreea Jura.
“În timpul liber mă bucur de o cafea bună cu prietenii mei, la Starbucks, firește, călătoresc, citesc, încerc să fac sport de câteva ori pe săptămână. Practic, mă străduiesc să am o viață echilibrată, armonioasă și să fiu mereu în formă.
Încerc să îmi împart timpul într-un mod echilibrat, uneori am perioade încărcate la job, dar am mare noroc de o familie înțelegătoare. În plus, mă revanșez mereu, profit de timpul liber pe care îl petrec cu cei dragi, familia, prietenii.
În primul rând, un manager bun înseamnă un om bun, adică uman, flexibil, înțelegător, care știe să își construiască o echipă, să o crească, să o răsplătească, dar și să o critice și să o certe. E cumva ca un părinte, dacă vreți, doar că echipa nu e formată din copii, ci din adulți. În al doilea rând, un manager trebuie să aibă pregătirea cea mai bună, să caute mereu oportunități de creștere profesională, să învețe. În al treilea rând, un manager trebuie să cunoască în detaliu brandul pentru care lucrează, dar și specificul fiecărui job din echipa pe care o coordonează, ca să știe cel mai bine cum să delege și să împartă anumite atribuții în perioadele aglomerate. Aș mai pune pe listă să aibă și simțul umorului, că fără umor, tare triști am mai fi! Și să fie responsabil, dar și vulnerabil, să știe să câștige, dar și să piardă, iar din orice eșec să învețe o lecție, să devină mai bun”.
Articol preluat din numărul 244/decembrie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.