Ce mai fac companiile pentru a-şi menţine angajaţii fericiţi?
Un prim beneficiu interesant pe care l-am întâlnit în cadrul companiilor ce activează pe piaţa locală îl reprezintă acordarea de acţiuni angajaţilor cu cel puţin un an vechime în companie, nu doar celor din top-management. Această practică, deşi răspândită în Occident, pe piaţa locală nu este foarte des întâlnită, companiile care acordă aceste beneficii fiind în general multinaţionale. Însă esenţa acestei practici constă în faptul că angajatul care simte că lucrează pentru o companie ce este, într-o anumită măsură, şi a lui va încerca să obţină rezultate mai bune… nu?
Pentru că ultimii ani au generat creşterea nivelului de stres, unele companii încearcă să ofere angajaţilor o serie de activităţi menite să îi ajute să se relaxeze. Aşa au apărut şi în România firme care creează spaţii speciale în care angajaţii pot să se deconecteze pentru scurt timp. Spre exemplu, cei de Thomsons Online Benefits din Cluj pun la dispoziţia angajaţilor o masă de ping-pong şi sesiuni de masaj. În plus, le creează acestora conturi personale pentru învăţare şi îi sprijină în dezvoltarea unor abilităţi de interes pentru ei, care nu au legătură directă cu activitatea profesională: condusul autovehiculelor, învăţarea unei limbi străine etc.
Sala de sport de la birou
Abonamentele la sală nu mai sunt la modă. Cel puţin aşa se întâmplă în cazul unei companii multinaţionale de pe piaţa locală, care a decis să pună bazele unei săli de sport chiar în cadrul spaţiului de birouri. Iar angajaţii au acces la sala de sport oricând. De ce să mai piardă timpul mergând până la sala de sport, când au ocazia „să se antreneze” la birou?
Companiile din zona de tehnologie sunt renumite pentru spaţiile de birouri mai speciale. Doar că producătorii de jocuri au dus lucrurile la următorul nivel, punând la dispoziţia salariaţilor şi săli de relaxare „altfel”. Este vorba despre camere „high-tech” unde angajaţii se pot juca şi pot testa ultimele inovaţii tehnologice şi aplicaţii.
În general, oamenii de vânzări îşi dau întâlnire cu potenţialii clienţi fie la sediul acestora, fie în diverse cafenele sau restaurante. Cei de la Corporate Office Solutions (COS) s-au gândit să aducă atmosfera de cafenea la birou. Astfel au creat în spaţiul de birouri o zonă inspirată de designul celebrelor cafenele americane, preferate de angajaţi pentru întâlniri de afaceri. Aici angajaţii pot lucra individual sau îi pot invita pe clienţi la o discuţie relaxantă, însoţită de o ceaşcă de cafea aburindă.
Într-un articol scris de Arianna Huffington pentru blogul Harvard Business Review şi postat pe cariereonline.ro, se vorbea despre cum la biroul redacţiei Huffington Post din New York au fost înfiinţate două camere de dormit, în care angajaţii se pot retrage ca „să tragă un pui de somn”. Momentan, această practică nu a ajuns în România, dar cei de la COS au venit cu o alternativă: dacă zgomotul de la birou este mult prea puternic şi nu te mai poţi concentra, poţi să iei o pauză şi să petreci o perioadă de timp întins pe un fotoliu în Quiet Room.
Alimentaţia sănătoasă începe să devină din ce în ce mai importantă pentru mulţi dintre noi, iar această tendinţă nu a trecut neobservată de companii. Prin urmare, a apărut un nou angajat în companie: bucătarul propriu. Acesta le asigură angajaţilor mâncare proaspătă şi meniuri interesante în fiecare zi.
Ai un vis pe care vrei să-l transformi în realitate, dar nu ai încă suficienţi bani? O companie din străinătate vine în ajutorul angajaţilor „visători”, organizând o loterie „Dreamball”. Cum funcţionează? Fiecare angajat îşi scrie visul pe un „dreamball” (de exemplu, dorinţa de a înota cu delfinii sau de a vedea aurora boreală), iar aceste mingiuţe sunt introduse apoi într-o urnă. În cazul în care compania îşi atinge anumite obiective, una dintre mingiuţe este extrasă, şi angajatul căreia îi aparţine are ocazia să îşi împlinească visul.
Eşti pasionat de maşini de lux, însă nu îţi permiţi un astfel de bolid? Cum ar fi ca managementul să-ţi ofere şansa să-ţi îndeplineşti acest vis? O companie britanică a organizat un Club Auto în rândul angajaţilor. Aceştia pun lunar o sumă de bani într-un fond, iar în contul acelei sume salariaţii au ocazia de a conduce, în weekend, maşini de lux.
Acestea sunt doar câteva exemple despre cum puteţi să ridicaţi nivelul de engagement şi de productivitate în interiorul organizaţiei, dincolo de utilizarea beneficiilor clasice. Şi, chiar dacă unele dintre cele menţionate vi se par costisitoare sau „way to much”, nimic nu vă împiedică să vă inspiraţi din ele şi să vă lăsaţi imaginaţia să lucreze …bineînţeles, având tot timpul în vedere acele elemente care îi motivează pe angajaţii voştri.
Articol preluat din Revista Cariere de decembrie. Pentru detalii legate de abonare, click aici