Cum a ajuns ChatGPT să fie văzut ca un coleg de muncă de către angajații din Generația Z | Studiu

Aproape jumătate dintre angajații Gen Z din SUA (49%) spun că se bazează mai mult pe ChatGPT decât pe managerul direct în găsirea răspunsurilor sau soluțiilor la muncă.
Această relație de lucru apropiată cu AI-ul face ca mulți tineri profesioniști să perceapă ChatGPT ca pe un coleg de echipă, reiese dintr-un nou sondaj realizat de Resume.org.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 8.647 de angajați full-time, iar datele arată o diferență clară între generații. În timp ce doar 11% dintre toți respondenții folosesc ChatGPT într-o săptămână obișnuită de lucru, 21% dintre Gen Z spun că îl folosesc constant. Millennials urmează, cu 15%, în timp ce doar 6% dintre boomeri apelează regulat la acest instrument AI.
Cei care folosesc ChatGPT spun că o fac în special pentru rezolvarea mai rapidă a unor sarcini (82%), pentru brainstorming (66%) sau pentru conversații personale (37%). În cazul Gen Z, aproape 1 din 5 angajați petrece chiar și o oră pe zi în discuții cu AI, inclusiv în scopuri non-profesionale: 24% îl folosesc pentru jocuri, 14% recunosc că îl accesează ca să pară ocupați.
Ce rol joacă ChatGPT
Percepția asupra rolului pe care îl are ChatGPT la locul de muncă diferă în funcție de generație. 86% dintre Gen Z spun că îl văd ca pe un instrument util, dar 51% îl consideră un coleg sau asistent digital. Mai mult, 32% îl descriu ca pe un companion, iar 21% spun că este un fel de „terapeut” în zilele mai dificile.
„Generația Z a intrat pe piața muncii într-un moment în care instrumente de inteligență artificială precum ChatGPT deveneau deja obișnuite. Ei (angajații, n.r.) nu le văd ca pe o amenințare, ci ca pe un instrument care le sporește productivitatea și le oferă sprijin în timp real, pe parcursul întregii zile”, susține Irina Pichura, Career Coach la Resume.org.
CITEȘTE ȘI: Sistemul de „verificare dublă” înainte de livrare: Trei pași care previn feedback-ul negativ
Foto: ID 275857176 @ Boarding1now | Dreamstime.com