Un alt fel de leadership pentru o generaţie altfel
Așteptările pe care le au milenialii pentru programele de pregătire s-au schimbat în mod semnificativ față de cele ale predecesorilor lor. Această nepotrivire este înrădăcinată în apetitul lor pentru tehnologie. Deși educarea generației Y pare dificilă, diferențele pot fi folosite pentru a facilita procesul de instruire. Aceasta este o generație care știe să folosească o varietate de programe și dispozitive, lucru care poate fi folosit în avantajul organizației.
Pe măsură ce milenialii populează tot mai mult forța de muncă, barierele în calea introducerii noilor tehnologii, pe motiv că tinerii angajați n-ar fi capabili să facă față acestei situații, au dispărut în mare măsură. Programele de instruire și dezvoltare bazate pe tehnologii pot include orice, de la gamificări digitalizate la portaluri bazate pe web cu acces 24/7 la materiale de instruire, realitate virtuală, realitate augmentată, jocuri 3D în timp real. Practic orice.
Social Media, cel mai scurt drum spre mileniali
Milenialii petrec, în medie, aproape o oră în fiecare zi numai pe Facebook. Folosirea constantă a mediilor sociale deschide calea pentru eficiență în învățare. Companiile pot integra o platformă socială axată pe învățare (sau o pot integra într-o platformă socială a celorlalte programe ale acestora) pentru un impact și mai mare. Astfel, utilizatorii au posibilitatea să comenteze și să evalueze cursurile și, în același timp, să le împărtășească și să le dezbată cu colegii.
51% dintre membrii generației Y care dețin un smartphone își verifică dispozitivele de câteva ori pe oră și 22% la fiecare câteva minute, potrivit unui sondaj din 2015 realizat de compania Gallup. A ajunge la generația milenialilor cu o platformă mobilă de instruire și dezvoltare sau „mLearning“ e ușor atunci când tinerii sunt practic lipiți de smartphone-urile lor. Milenialii sunt flexibili, iar angajatorii pot satisface acest interes printr-o aplicație mobilă de învățare, accesibilă de oriunde și oricând.
Videoclipurile scurte și de efect fac diferenţa
O altă metodă de implementare a învățării mobile este prin integrarea tehnologiei GPS, care permite cursanților apropiați de alții să se întâlnească personal. Aceasta adaugă funcționalități sociale suplimentare prin textul grupului, chatul video și geotaggingul sau prin podcasturi, pentru a adăuga o dimensiune audio portabilă la antrenament.
Potrivit unor cercetări realizate de Deloitte, majoritatea tinerilor nu vizionează videoclipuri mai lungi de patru minute. Programele de instruire care oferă experiențe de învățare condensate, dar cu impact, cum ar fi clipuri scurte sau jocuri de antrenament, sunt mult mai potrivite pentru tânăra generație decât videoclipuri sau prelegeri plictisitoare și lungi.
Generația Y așteaptă ca formarea și dezvoltarea să fie un dialog – atât în ceea ce privește instruirea, cât și în ceea ce privește colaborarea cu colegii care învață. Ei sunt cursanți activi și își îmbrățișează rolul de studenți, la fel de mult ca instructorul sau organizația. Abilitatea utilizatorilor de a contribui trebuie să fie încurajată, fie că este vorba despre revizuirea conținutului sau despre faptul că tânărul își generează propriile răspunsuri.
Mentoratul este o altă cale eficientă pentru dezvoltarea carierei milenialilor. Relațiile de dezvoltare pot fi create prin manageri, consilieri de carieră (din cadrul organizației), suporteri organizaționali și mentori. Mulți tineri spun că cea mai mare oportunitate pentru ei e să lucreze cu antrenori/mentori puternici. Ei se bucură de interacțiunea cu conducerea superioară. Programele de mentorat sunt deosebit de eficiente și, de asemenea, ajută la ameliorarea tensiunilor dintre generații.
Articol preluat din numărul 240/septembrie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici
CITEȘTE ȘI: Povestea lui Mihai Lungeanu, milenialul pentru care antreprenoriatul e un hobby