Urmează CEO + HR Roundtable București. Cum construiește Novo Nordisk motivație și fidelizare dincolo de salariu și beneficii

Motivația și loialitatea angajaților nu mai pot fi reduse la simplul pachet salarial și beneficiile clasice. Tot mai multe companii caută să ofere recunoaștere reală, oportunități de creștere și un sens al muncii de zi cu zi.
Așadar, cum construiești loialitate și motivație, atunci când salariul și beneficiile nu mai sunt de ajuns? În jurul acestei teme se va construi dialogul de la CEO + HR Roundtable București, evenimentul Revistei CARIERE din 18 septembrie.
Ca să înțelegem cum se vede această provocare din interiorul unei organizații globale, am stat de vorbă cu Marcello Longhi, Vice President & General Manager Novo Nordisk România, și Iulia Chapuis, People & Organization Director Novo Nordisk România. Ei ne-au împărtășit viziunea companiei despre recunoaștere, motivație și fidelizarea angajaților.
Efortul care merită recompensat
„În Novo Nordisk credem cu tărie că nu trebuie recompensat doar rezultatul final, ci și călătoria (procesul) prin care oamenii decoperă soluții noi, idei inovatoare, își asumă pe deplin responsabilitatea și reușesc să inspire și să se mobilizeze atât pe ei cât și pe membrii echipei lor în beneficiul pacienților care suferă de boli cronice precum diabetul, obezitatea și alte afecțiuni din spectrul cardiometabolic. Datorită acestui mindset am reușit să devenim prima companie care a lansat agoniștii de GLP-1 pentru gestionarea supraponderii și obezității”, afirmă Marcello Longhi. O abordare care subliniază importanța recunoașterii efortului și a curajului de explorare a soluțiilor inovatoare, nu doar a performanței măsurabile în rezultate.
Pe aceeași linie, Iulia Chapuis explică felul în care mentalitatea UNordinary ghidează cultura organizațională: „«Unordinary drives change», laimotivul culturii noastre organizaționale, este o mentalitate care se regăsește în descoperirile revoluționare, reziliența, încercarea de a rezolva o provocare, entuziasmul de a învăța o nouă abilitate, bucuria de a colabora cu colegi din alte departamente sau alte zone geografice. UNordinary este totodată o mentalitate care ne unește și ne motivează să progresăm împreună”.
În viziunea sa, această deschidere spre perspective noi și diverse creează premisele unei organizații care valorizează curiozitatea și schimbarea: „În Novo Nordisk, fiecare coleg joacă un rol în generarea schimbării. Este esențial să ne concentrăm pe ceea ce funcționează și să ne îndeplinim sarcinile de zi cu zi, însă pe măsură ce privim spre viitor, trebuie, de asemenea, să rămânem curioși, oprindu-ne pentru a ne întreba nu numai «Ce este?», ci și «Ce am putea face diferit?» sau «Cum ar putea fi altfel?»”.
Recunoaștere dincolo de bani
Dincolo de recompensele financiare, organizația pune accent pe recunoaștere reală și la momentul potrivit. „Una dintre cele mai puternice forme de recunoaștere este aceea de a oferi tuturor membrilor echipei noastre oportunitatea de a contribui acolo unde efortul lor este cel mai valoros – fie că este vorba de inițiative pe termen scurt, proiecte cross funcționale sau alte proiecte legate de prioritățile companiei”, punctează Marcello Longhi. Pentru el, recunoașterea trebuie să fie autentică și parte integrantă a culturii.
Iulia Chapuis completează cu o perspectivă axată pe programele concrete implementate: „Recunoașterea funcționează cel mai bine atunci când este reală și când vine la momentul potrivit. Din experiența noastră, oamenii reacționează cel mai bine atunci când munca lor este recunoscută. În Novo Nordisk am lansat programe prin intermediul cărora încurajăm colegii să aprecieze și să ofere recunoaștere altor colegi din organizație pentru spiritul lor inovator, inițiativele de optimizare și simplificare, prin recompensarea acestora cu puncte care pot fi folosite ulterior ca beneficii”.
Mai mult, această recunoaștere este completată de oportunități reale de dezvoltare profesională și personală: „Investim constant în proiectele de dezvoltare profesională, în care colegii au prilejul de a explora temporar un rol nou sau a coordona un proiect local sau regional, oferindu-le astfel încredere și expunere la noi oportunități de carieră”, a adăugat Iulia Chapuis.
Cum arată fidelizarea în 2025
În ceea ce privește fidelizarea angajaților, Marcello Longhi vorbește din experiență personală: „Mi-am început cariera profesională ca reprezentant de vânzări în Novo Nordisk Italia, în urmă cu 19 ani, perioadă în care am avut ocazia să preiau diverse roluri din zona comercială, cel mai recent fiind cel de General Manager Novo Nordisk România, începând cu noiembrie 2024. (…) Probabil că sunt un exemplu de fidelizare, însă nu sunt singurul. CEO-ul nostru, Mike Doustdar, și-a început cariera la Novo în 1992 și, iată, astăzi conduce o companie cu peste 70.000 de angajați, cu impact la nivel global”.
Pentru el, loialitatea nu se măsoară în ani de contract, ci în sensul pe care îl găsești în muncă: „Loialitatea nu se mai măsoară doar în durata unui contract, ci in calitatea acelui timp, în sensul pe care îl găsești în muncă, în autonomia de a lua decizii și în impactul pe care îl creezi”.
În aceeași direcție, Iulia Chapuis subliniază: „Fidelizarea înseamnă să reușim să construim un sentiment autentic de apartenență, bazat pe deschidere, responsabilitate și grijă față de oameni. De asemenea, în Novo Nordisk încurajăm o cultură a creativitatii și a curiozității în care ideile tuturor – mari sau mici – pot crește și schimba lumea. Le oferim colegilor claritate asupra rolului și contribuției lor, susținem dezvoltarea profesională și personală și le asigurăm acces la inițiative de inovație cu impact real. Faptul că Novo Nordisk a fost desemnată Best Places to Work 2024–2025 confirmă că oamenii aleg să rămână nu doar pentru ceea ce facem, ci și pentru cultura, valorile și climatul în care pot evolua și se pot simți apreciați”.
Astfel, dincolo de strategiile corporatiste, mesajul transmis de cei doi lideri ai Novo Nordisk România este clar: loialitatea, recunoașterea și performanța se clădesc prin autenticitate, prin cultivarea unei culturi a curiozității și prin oferirea unui sens real muncii de zi cu zi.
Speakerii evenimentului CEO + HR Roundtable București
CEO+HR Roundtable București este organizat în parteneriat cu WU Executive Academy.
În cadrul dezbaterilor, vor răspunde, într-un dialog în limba engleză moderat de Ionuț Tarcea, Managing Partner Revista CARIERE & trainer Ascendis, următoarele echipe CEO + HR:
- Samir Karia, CEO și Liliana Avram, Director Resurse Umane, Citibank
- Marina Vernetti, Chief Operating Officer Europa, Marea Britanie și Africa și Dana Gheorghe, EMEA HR Leader, Genpact
- Marcello Longhi, Vice President & General Manager și Iulia Chapuis, People & Organization Director, Novo Nordisk.
Evenimentul reunește directori generali, lideri de HR, absolvenți și potențiali studenți EMBA și promite o dezbatere intensă despre redefinirea leadershipului în 2025.
CITEȘTE ȘI: Urmează CEO + HR Roundtable București. Cum recompensează liderii de la Citibank efortul angajaților
Foto: Novo Nordisk