Valorile de care trebuie să ții cont pentru a fi un șef corect
Că să vă confirmaţi singuri teoria vibraţiei fiecărui sentiment, gândiţi-va ce aţi observat despre propria persoană când eraţi îndrăgostit (vibraţie 500 sau ) fericit (550) . Aţi observat că atunci când sunteţi luminos, deschis, comunicativ, proactiv primiţi înapoi zâmbete şi amabilitate, deschidere, ajutor, soluţii magice ?
În ceea ce priveşte relaţiile de muncă cu subordonaţii, dacă sunteţi un şef bun, calm, just, sincer, va focusati pe găsirea de soluţii împreună cu subordonaţi – şi nu pe blamare ; pe motivare şi încurajare şi nu pe indiferenţă, oamenii vor simţi această energie bună şi vor fi deschişi, vor putea avea soluţii logice bune, iar cu un ajutor din partea voastră şi ghidare prin întrebări deschise şi orientate spre soluţie (de tip coaching ) vor da ceea ce este mai bun în ei. Vor aduce propriilor soluţii puncte de vedere suplimentare, valoroase.
Oamenii blamaţi, înfricoşaţi, demotivaţi, supăraţi vor fi pietre de moară în echipa dvs. Nu contează cât de mare e IQ-ul lor. Evenimentele mai dure, în care subordonaţii s-au simţit umiliţi, dezamăgiţi, descurajaţi pot acţiona că mecanisme directe de blocare a unor neuroreceptori, creare unor tipare(convingeri) negative subconştiente, care să le dea pe viaţă comportamente neconstructive din care le va fi foarte greu să iasă. Exemple de convingeri negative generate în subconştientul subordonaţilor sunt : « nu sunt suficient de bun, nu contez, nu aparţin, sunt slab, mi-e frică de provocări mari deoarece nu am destulă forţă», etc. Şi cine va munci mai mult şi în locul lor ?
Citește și Liderii transformaționali: Cine sunt și de ce îi vrem în echipa noastră
Fiţi generoşi, hrăniţi oamenii cu încredere, motivare, ascultare sinceră, compasiune umană, bunătate, recunoaştere şi viaţa profesională se va transformă în bine în fiecare zi. Tot ceea ce facem valoros pe lumea asta este rezultatul direct al interacţiunii cu minim o altă persoană. Nu putem avea proiecte de anvergură şi succes- fără alţi mulţi oameni care să ne susţină viziunea.
Un şef dur are numai de pierdut : demotivare, însingurare, efort uriaş de a face şi sarcinile altora, extenuare. Un şef dur munceşte de obicei mult mai mult decât alţii , fiind într-un cerc vicios, nu are încredere în alţii că atare nici el nu primeşte încredere, nu are aliaţi, nu este un bun networker, nu motivează, pune o presiune imensă pe el şi pe ceilalţi şi astfel îşi sabotează propria sănătate şi propriul echilibru , propria evoluţie.
Fiţi bun , fiecare subordonat are şi el propriile bătălii interioare de câştigat :uneori o lipsa de încredere bine mascată, uneori probleme acasă, o problema de sănătate sau o problema sentimentală. Fiţi înţelegător în momentele mai delicate din viaţă unui om, încercaţi să nu treceţi indiferent când îl simţiţi că e jos, îl abordaţi cu înţelegere şi dorinţa de ajutor, se va crea natural o relaţie de afinitate, loialitate şi încredere. Toţi avem nevoie să un pic de compasiune când suntem jos, toţi avem nevoie de vânt în pânze şi motivare când nu ne găsim resursele interne de auto-motivare. Nu este vorba despre a paşi în teritoriul negativităţii şi a plânge împreună cu el despre mică sau marea lui drama, este vorba despre a manifestă un pic de compasiune umană şi a-l ajută discret să îşi ridice vibraţia. Toţi avem nevoie să ştim că cineva crede în noi, că suntem apreciaţi şi importanţi. E important să ascultăm un om cu toate simţurile , nu numai cu cel auzului pentru a sesiza tonul şi a înţelege starea lui, dar şi cu ochii -într-o cercetare profundă de a vedea ce e dincolo de cuvinte din expresia şi mai ales cu cel de al 6 simt alert,intuiţia, să înţelegem acea fiinţă la alt nivel.
Un alt aspect este că viaţă îi va duce în diverse locuri şi funcţii pe oamenii cu care lucraţi acum , iar puterea networkingului în zilele noastre, este uriaşă. Să cunoaşteţi pe cine trebuie unde trebuie şi să aveţi o relaţie bună cu el contează enorm. Este că şi cum acumulaţi credit într-o banca a relaţiilor bune, win-win.
A fi bun nu înseamnă să fim naivi şi uşor de păcălit. Înseamnă să acţionăm uman, pozitiv, racordaţi la cele 76 valori ale umanităţii : integritate, respect, onestitate, acceptare, asertivitate, angajament, pasiune, încredere în sine şi în alţii, consideraţie, curaj, curtoazie, devotament, iertare, graţie, recunoştinţă, utilitate, onoare, umor, dreptate, loialitate, cumpătare, ordine, răbdare, perseverenţă,responsabilitate, justeţe, autodiscpiplina, tact, înţelepciune, etc . Desigur, este posibil să avem în echipe şi oameni de rea credinţă care să încerce să profite de bunătate , însă cu cât sunteţi dvs. într-o vibraţie mai înalta, cu atât va vor funcţiona « antenele », îi veţi simţi şi veţi putea acţiona în consecinţă, în spiritul integrităţii şi justeţii.
Fără alte comentarii de prisos, o singură concluzie : un lider autentic este un ‘şef’ bun.
Maria Iris HOEPPE este Life, Executive & Group COACH licenţiată de CLI Canada. Cunoscută şi apreciată atât în România cât şi în Franţa, Cehia, Canada şi SUA pentru activitatea susţinută, plină de rezultate. Deţine o licenţă în Drept, experienţa peste 20 de ani în sales şi management şi 12 ani de muncă, instruire şi cercetare în paralel în training, coaching şi dezvoltare personală. Are o familie frumoasă, este vegetariană, iubeşte natura şi cărţile.