Ce se așteaptă de la noul manager?
Ce așteaptă managementul superior de la un nou manager:
- să aplice politicile și procedurile companiei
- să vină către ei cu soluții, nu cu probleme
- să își monitorizeze și să evalueze echipa
- să planifice
- să fie atent la bugete
- să informeze periodic managementul superior
- să înțeleagă obiectivele companiei și să și le însușească
- să comunice misiunea și valorile companiei
- să delege și să își dezvolte echipa
- să știe care îi sunt prioritățile
- să aibă o echipă cu un moral ridicat
- să demonstreze loialitate față de companie.
Ce așteaptă echipa de la un nou manager:
- să îi respecte
- să le fie de un real suport
- să fie corect
- să facă promovări și să propună premii pentru situații deosebite
- să îi îndrume și să discute obiectivele
- să dea feedback legat de performanțele fiecăruia
- să le reprezinte interesele, chiar să se ”lupte” pentru ei dacă este necesar
- să îi motiveze
- să le facă training
- să le delege activități
În mare, managementul superior este interesat de rezultate și de aceea așteptările acestuia sunt mai ”task oriented”: un nou manager trebuind să ”își facă treaba”. În același timp colegii din echipă sunt mult mai interesați de interacțiunea dintre ei și noul lor manager și de aceea așteptările lor sunt mai ”people oriented”: un nou manager trebuind să aibă grijă de ei și să le fie aproape.
Cu alte cuvinte, un nou manager trebuie să joace multe, multe roluri: facilitator, trainer, consilier, expert, șef, ”ambassador” etc., însă, așa cum spuneam în postări mai vechi, dacă iubește oamenii și are parte de training de calitate, toate acestea vor veni parcă de la sine!
Așadar, implicați-vă, ascultați-i pe ceilalți și bucurați-vă de noul rol; mai tarziu vă veți aduce aminte cu mare placere de această etapă a vieții voastre!
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different